ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΔΙΑ ΜΕΣΟΥ
ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
Τρομοκρατία.
Οργιασμός.
Σκοταδισμός.
Υπερπολίτευμα.
Σιωνισμός.
Ταλμουδισμός.
Ηπερόπωσις.
Μισανθρωπισμός.
Αντιχριστιανισμός.
MEΡΟΣ 23ον
δ. Μυστικές
Εταιρείες-Σέκτες
1/. Τεκτονισμός1
α/. Ο Τεκτονισμός ή Μασονία (εκ του αγγλικού όρου Masonry) ή
Ελευθεροτεκτονισμός (Freemasonry) είναι η μεγαλύτερη και μακροβιότερη οργάνωση
του Δυτικού αποκρυφισμού. Η βασική οργανωτική μονάδα του Τεκτονισμού
ονομάζεται, ανάλογα με το Τεκτονικό τάγμα, Στοά (Lodge), Περιστύλιο (Chapter),
Συμβούλιο (Council), Σκήνωμα (Preceptory) κ.λπ. Σε κάθε χώρα, οι επιμέρους
Στοές οργανώνονται συνήθως υπό την αιγίδα μιας ενιαίας εθνικής διοικητικής
Αρχής, η οποία ονομάζεται Μεγάλη Στοά (Grand Lodge) ή Μεγάλη Ανατολή (Grand
Orient), ανάλογα με το ακολουθούμενο μοντέλο διοικήσεως.
Σύμφωνα
με τα Τεκτονικά τυπικά που χρησιμοποιούνται από την Ηνωμένη Μεγάλη Στοά της Αγγλίας
και από πολλές άλλες Μεγάλες Στοές Ελευθεροτεκτόνων, ο μυούμενος, κατά την
μύησή του στον Συμβολικό Τεκτονισμό, μεταξύ άλλων, μαθαίνει ότι:
.Ο
Ελευθεροτεκτονισμός υπήρχε από την εποχή που ο Βασιλέας Σολομών έκτισε τον Ναό
της Ιερουσαλήμ,
.Οι
Τέκτονες που τον έκτισαν ήταν χωρισμένοι σε οργανωτικές μονάδες που ονομάζονταν
Στοές και
.Ο Σολομών,
Βασιλέας του Ισραήλ, ο Χιράμ, Βασιλέας της Τύρου, και ο Χιράμ Αμπίφ, Αρχιτέκτων
του Ναού, διοικούσαν εκείνες τις Στοές ως ίσοι Μεγάλοι Διδάσκαλοι!!!
β/. Θεωρίες για
τις ρίζες του Τεκτονισμού.
Η
αναζήτηση των ριζών του Ελευθεροτεκτονισμού υπήρξε εξ αρχής δύσκολο και
πολύπλοκο πρόβλημα.2 Η πολυπλοκότητά του οφείλεται αφενός στην σπανιότητα
αρχαίων πηγών για την ιστορία αυτού του θεσμού, αφετέρου στο γεγονός ότι πολλές
δημοσιεύσεις γύρω από την ιστορία του Ελευθεροτεκτονισμού, παρουσιάζουν απλές
υποθέσεις ως βεβαιότητες και φανταστικά σενάρια ως πραγματικά.
1η/. Ο Ελευθεροτεκτονισμός αποτελεί
ιστορική συνέχεια των αρχαίων Μυστηρίων,
π.χ. των Ελευσινίων, των Διονυσιακών, των Μιθραϊκών και άλλων Μυστηρίων (βλ. Μ. Baigent, «Freemasonry, Hermetic
Thought and the Royal Society of London», AQC 109, 1996).
Τα
τεκτονικά τυπικά τα οποία χαρακτηρίζονται από διδασκαλίες μυστικιστικής υφής
και παραπέμπουν στην εσωτεριστική παιδεία των αρχαίων Μυστηρίων, διαμορφώθηκαν
κυρίως στα τέλη του 18ου αιώνα ή αργότερα και κυρίως στην Γαλλία. Συναντώνται
περισσότερο σε τυπικά βαθμών και τάξεων που βρίσκονται επέκεινα του Συμβολικού
Τεκτονισμού, δηλαδή σε Τεκτονικά τάγματα που δημιουργήθηκαν πολύ αργότερα από
τον αρχέγονο Συμβολικό Τεκτονισμό.
Τα
νεώτερα Τεκτονικά τάγματα, όπως λ.χ. ο «Αρχαίος και Αποδεδεγμένος Σκωτικός
Τύπος» των 33 βαθμών, που δημιουργήθηκε μόλις στα τέλη του 18ου αιώνα,
ενσωμάτωσαν μέσα στα τυπικά τους στοιχεία, από απόκρυφους θρύλους περί των
αρχαίων Μυστηρίων λόγω του ενθουσιασμού με τον οποίο περιέβαλλαν πολλοί
Ευρωπαίοι του 18ου και του 19ου αιώνα τον αρχαίο κόσμο.
2η/. Μια παλαιά θεωρία
θεωρεί τον Ελευθεροτεκτονισμό ως
απόγονο μιας ομάδας Ιταλών περιοδευόντων κτιστών από το Κόμο της βόρειας
Ιταλίας, των λεγομένων Κομακινών Τεκτόνων του 7ου αιώνα μ.Χ. (βλ. Η. Carr, «600 Years of Craft Ritual»,
AQC 81, 1968· και Ε. Ward, «The Birth of Freemasonry»,
AQC 91, 1978).
Οι
υποστηρικτές αυτής της θεωρίας αποφαίνονται ότι οι Κομακινοί Τέκτονες κατείχαν
ιερά μυστικά που έφθασαν σε αυτούς από την κλασσική Αρχαιότητα, και ειδικότερα
από τα Ρωμαϊκά Κολέγια, τα οποία μυστικά προστάτευαν με μυητικές τελετές και
μυστικά σημεία αναγνωρίσεως. Όμως δεν υπάρχει καμιά ιστορική απόδειξη που
να επιβεβαιώνει την προαναφερθείσα θεωρία, και στα αρχεία του Βατικανού, που
αποτελούν πιθανόν την πιο καλά οργανωμένη πηγή ιστορικών αρχείων στον κόσμο,
δεν υπάρχουν ούτε καν ενδείξεις για ύπαρξη τέτοιων μυστικών κατεχομένων από
τους Κομακινούς κτίστες.
Η θεωρία αυτή θεωρείται η πλέον ρεαλιστική. Ο ελευθεροτεκτονισμός ως αδελφότητα αντιπροσωπεύει την εξέλιξη των επαγγελματικών στοών (Operative Lodges) των αρχι-«τεκτόνων» του μεσαίωνα. Σύμφωνα με ημερολόγια μεσαιωνικών κτισμάτων Σκώτων λιθοξόων (stonemasons), ήδη από τα τέλη του 14ου αιώνα οι αρχιμάστοροι κτίστες αυτοί μαζεύονταν σε καλύβες, που ως χώροι συγκεντρώσεως αποτελούσαν στοές, για να τραφούν και να αναπαυθούν.3
3η/. Ο Ελευθεροτεκτονισμός αποτελεί
απευθείας απόγονο των μεσαιωνικών Ναϊτών Ιπποτών (βλ. Cyril N. Batham, «The Origin of Freemasonry: A New
Theory», AQC 103, 1990· και S. Dafoe, The Compasses and the
Cross, Εκδ. Lewis
Masonic, 2008).
Η Μασωνική παράδοση
αναφέρει, ότι το Σκωτικό Δόγμα του Τεκτονισμού έχει τις ρίζες του στους Ναΐτες
Ιππότες, που απέδρασαν από την ηπειρωτική Ευρώπη το 1308 και βρήκαν καταφύγιο
στα ψηλά βουνά της Σκωτίας. «Η Μασωνία συγκέντρωσε όλες αυτές τις περιπλανώμενες
ομάδες... ανθρώπων που ζητούσαν εκδίκηση», γράφει ο Papus (Gerand Encausse) στο
βιβλίο του «Αποκρυφισμός. Μύηση στη Μελέτη του Ερμητικού Εσωτερισμού», (σελ.
238).
Σήμερον οι Μασώνοι αφιερώνουν τον 30ον βαθμόν τους, τον καλούμενον του ιππότου Καδώς,
στην εξυπηρέτηση των σκοπών και του
μυστικού δόγματος των Ναϊτών.4 Κατά το τυπικό της μυήσεως στον βαθμό αυτόν, ο
υποψήφιος, μεταξύ των άλλων συμβολικών τελετουργιών, που πρέπει ν’ ακολουθήσει,
καλείται και οφείλει να σταθεί μπροστά σ' ένα επιτύμβιο βάθρο, πάνω στο οποίο
έχουν τοποθετηθεί ένα άδειο φέρετρο (!) και μπροστά απ' αυτό τρεις νεκροκεφαλές!
(στην σημερινή εποχή, πλαστικές, κι όχι αληθινές).
Η μεσαία είναι στεφανωμένη με δάφνες και
αμάραντα και τοποθετημένη σ' ένα μαξιλάρι μαύρου (η πορτοκαλί) χρώματος, συμβολίζει τον
«αδικοχαμένο» Μεγάλο Διδάσκαλο του Ναού Ιάκωβο Ντυ Μολέ! Η άλλη νεκροκεφαλή, στα δεξιά της μεσαίας, φοράει το
γαλλικό κρινοστόλιστο στέμμα και παριστάνει το κεφάλι του «εγκληματία τυράννου» Βασιλιά
Φιλίππου Δ΄ του Ωραίου, ενώ η τρίτη νεκροκεφαλή, από τ' αριστερά, φοράει μία
τιάρα (το Παπικό τριπλό στέμμα) και παριστάνει το κεφάλι του άλλου «εγκληματία και
αγύρτη» Πάπα Κλήμεντα!!!
Στο σημείο αυτό υπενθυμίζουμε πως ένα από τα
δόγματα του παπισμού είναι το «αλάθητον» του πάπα. Όταν λοιπόν ο τεκτονισμός
χαρακτηρίζει τον «αλάθητον» Πάπα Κλήμεντα ως «εγκληματία και αγύρτη», θα έπρεπε τουλάχιστον
ο παπισμός και οι εκάστοτε πάπες να έχουν αφορίσει τον τεκτονισμό!
Δυστυχώς όχι μόνον δεν συμβαίνει αυτό, αλλά
οι πάπες από την εποχή του Κλήμεντος μέχρι σήμερα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων,
ιδιαιτέρως τους τελευταίους αιώνες, είναι όλοι τους τέκτονες!!!
Ο υποψήφιος για την απονομή αυτού του υψηλού
βαθμού, γονατίζει μπροστά στη νεκροκεφαλή του Μολέ, και «μπήγοντας» συμβολικά,
στις άλλες δυό νεκροκεφαλές, των δυό «εγκληματιών - τυράννων», ένα στιλέτο, που
κρατά, επαναλαμβάνει, με αποφασιστικότητα και σεβασμό, μπροστά στο συμβολικό
«ένδοξο λείψανο» του Μεγάλου Διδασκάλου Ιάκωβου Ντυ Μολέ, τα λόγια διαφόρων
όρκων, που του υπαγορεύει ένας τελετουργός αξιωματούχος της Στοάς.
Με τους όρκους αυτούς, ο μυούμενος δεσμεύεται,
για όλη του την ζωή, ότι πάνω από ΚΑΘΕ ΤΙ ΑΛΛΟ (Σύνταγμα
και Νόμους της πατρίδας του, θρησκευτικές πεποιθήσεις, οικογένεια και δεσμούς
αίματος, προσωπικές αντιλήψεις και φιλίες, ηθικές δεσμεύσεις και αναστολές) θα τηρεί ανεπιφύλακτα, και χωρίς τον παραμικρό δισταγμό, όλες
τις εντολές της Στοάς, προκειμένου -ως σύγχρονος Ιππότης- υπερασπιστής της
ιερότητας των αρχαίων μυστηρίων και συνεχιστής των μυστικών σκοπών του Τάγματος
του Ναού - να συμβάλλει στην κατάργηση της τυραννικής εξουσίας των Εκκλησιών
(ιδίως της Χριστιανικής, που κατά τους ισχυρισμούς τους θέλει να «μονοπωλεί»
την αλήθεια) και στην εμπέδωση μίας νέας ενιαίας,
κοινής και πανανθρώπινης πίστεως (θρησκείας), που θα ενώνει τους λαούς και τα
έθνη σε μία νέα Παγκόσμια Τάξη Πραγμάτων.
Η οργάνωση, η μυστική παράδοση και οι αρχές των Ναϊτών Ιπποτών απετέλεσαν το πρότυπο τόσον των τεκτόνων, όσον και των Χιτλερικών Ες – Ες (Schutzstaffel) που, όπως κι’ οι Ναΐτες, διέστρεψαν τα Χριστιανικά δόγματα και υποκατέστησαν τις Χριστιανικές τελετές με μυστικές τελετουργίες σε παγανιστικούς βωμούς. Η αντίληψη των Ες - Ες για την Gottaubikeit («πίστη στον Θεό») ήταν ένα μίγμα αθεΐας, παγανισμού και αποκρυφισμού με χριστιανικό ένδυμα.5
Περί τα τέλη του 17ου αιώνος ανεκαλύφθησαν
στην Γερμανία, εντός του τάφου Ταμπλιέρου, χαραγμένα γνωστικά σύμβολα, ο γνώμων και ο διαβήτης, ως
και ο
πεντάκτινος αστήρ, τον οποίον επρέσβευον και οι αποκρυφιστές Οφφίτες.
Σύμβολα δηλαδή της Μασωνίας, των
Καμπαλιστών Ιουδαίων και άλλων μυστικών Εταιρειών.
Ο
Τεκτονικός Γνώμων και Διαβήτης. Η
Πεντάλφα
(Με ή δίχως το λατινικό γράμμα G)
4η/. Μία θεωρία η οποία γνώρισε μεγάλη αποδοχή ιδίως κατά τον
19ον αιώνα, ανάγει τις ρίζες του Ελευθεροτεκτονισμού στην Ροδοσταυρική
Αδελφότητα (βλ. Cosby F. Jackson, «Rosicrucianism
and Its Effect on Craft Masonry», AQC 97, 1984). Η πρώτη δημόσια αναφορά στους Αδελφούς
του Ρόδου και του Σταυρού εμφανίστηκε το 1614 σε ένα φυλλάδιο που τυπώθηκε στο
Cassel της Γερμανίας και έφερε τον τίτλο Fama Fraternitatis (Η Φήμη της
Αδελφότητας).
Οι
υποστηρικτές της θεωρίας αυτής, βασίζονται αφενός στο γεγονός ότι οι δύο
αρχαιότεροι γνωστοί Ελευθεροτέκτονες, ο σερ Ρόμπερτ Μόρεϊ, θεμελιωτής της Βασιλικής
Εταιρείας του Λονδίνου, και ο αλχημιστής και φυσιοδίφης Ελάϊας Άσμολ
(17ος αι.), είχαν κάνει συστηματικές μελέτες στον Ροδοσταυρισμό και στην
φιλοσοφία του Ερμή του Τρισμεγίστου, αφετέρου στο γεγονός ότι, κατά τον 18ον
αιώνα στην Ευρώπη, αναπτύχθηκαν διάφορα Τεκτονικά συστήματα τα οποία ήταν
προσανατολισμένα σ’ έναν εσωτεριστικό Χριστιανισμό και χρησιμοποιούσαν ως κύρια
εμβλήματά τους το Ρόδο και τον Σταυρό.
γ/. Η ίδρυση
της πρώτης Μεγάλης στοάς του Λονδίνου και η Ανοβεριανή Δυναστεία
Το 1707, ενώθηκαν μεταξύ τους τα κοινοβούλια της Σκωτίας και της Αγγλίας, και το 1789, εκδηλώθηκε η λεγομένη Γαλλική Επανάσταση. Επίσης, το 1717, λαμβάνει χώρα η ίδρυση της πρώτης Μεγάλης Στοάς των Συμβολικών Τεκτόνων. Συγκεκριμένα, στις 24 Ιουνίου 1717, ημέρα μνήμης του Αγίου Ιωάννη στην Αγγλία, στην ταβέρνα «Της Χήνας και της Σιδερένιας Σχάρας», τέσσερεις Στοές ίδρυσαν την Μεγάλη Στοά της Αγγλίας των τριών Συμβολικών Βαθμών (δηλαδή Μαθητής, Εταίρος και Διδάσκαλος) και εξέλεξαν Μέγα Διδάσκαλο τον Σάγιερ (Antony Sayer).6
Η
Μεγάλη Στοά του Λονδίνου και του Γουεστμίνιστερ, όπως ονομάστηκε, εξέλεξε το
1718 Μέγα Διδάσκαλο τον Πάϊν (G. Payne) και το 1719 τον Αιδεσιμώτατο δρα
Ντεσαγκιλιέρ (Dr J.T. Desaguliers).
Υπό
την ηγεσία του Ντεσαγκιλιέρ και στην συνέχεια του Δούκα του Μοντάγκ (Montagu),
η Μεγάλη Στοά του Λονδίνου και του Γουεστμίνιστερ γνώρισε ιδιαίτερη ανάπτυξη,
και μυήθηκαν στον Τεκτονισμό Άγγλοι ευγενείς, επιδιώκοντας να χρησιμοποιήσουν
την Μεγάλη Στοά του Λονδίνου και του Γουεστμίνιστερ ως μέσο ενδυναμώσεως της
κυριαρχίας του Βασιλικού Οίκου του Ανόβερου. Επίσης, το 1723, κατόπιν ενεργειών
του Πάϊν, εκδόθηκε ο πρώτος Καταστατικός Χάρτης του Συμβολικού Τεκτονισμού από
τον Τζέϊμς Άντερσον υπό τον τίτλο: «Το Σύνταγμα, η Ιστορία, οι Κανονισμοί και
Τα Έθιμα της Σεβασμιωτάτης Αδελφότητας των Αποδεδειγμένων Ελευθεροτεκτόνων».
Η
Πρώτη Μεγάλη Στοά του 1717 υπήρξε
στενά συνδεδεμένη με την Ανοβεριανή
Δυναστεία,7 η οποία είχε εν τω μεταξύ κατακτήσει τον Αγγλικό
Θρόνο, εκτοπίζοντας την Δυναστεία των Στιούαρτ. Συγκεκριμένα, ο Γεώργιος Α΄ της
Δυναστείας του Ανόβερου, εξάδελφος των Στιούαρτ, ανήλθε στον Αγγλικό Θρόνο το
1701.8
Ο
Γεώργιος Α΄ προσπάθησε, με την ίδρυση της Μεγάλης Στοάς του Λονδίνου (1717), να
εξαλείψει από τον Τεκτονισμό κάθε ιακωβίνικο στοιχείο και να δώσει στον αγγλικό
Ελευθεροτεκτονισμό ένα νέο στίγμα, εξαλείφοντας πολλά στοιχεία που παρέπεμπαν
στους παλαιούς πρακτικούς τέκτονες, οι οποίοι, ευρισκόμενοι στην υπηρεσία της
Χριστιανικής Εκκλησίας, κατασκεύασαν τα θαυμάσια γοτθικά μνημεία της Ευρώπης.
Μετά από τον θάνατο της Βασίλισσας Άννας το 1714, η φιλοβασιλική και συντηρητική πολιτική παράταξη –δηλαδή το κόμμα των Tories– επεδίωκε να ανέλθει στον Αγγλικό Θρόνο ο Σκώτος διάδοχος της Δυναστείας των Στιούαρτ. Η αντίπαλη πολιτική παράταξη –δηλαδή το κόμμα των Whigs (φιλελεύθεροι)– υποστήριξε την ενθρόνιση του Γεώργιου Α΄ της Δυναστείας του Ανόβερου.9
Οι
καταβολές του Αρχαίου και Αποδεδεγμένου Σκωτικού Τύπου ανάγονται σε ένα
προγενέστερο Τεκτονικό τάγμα το οποίο ονομαζόταν Τύπος της Τελειοποιήσεως (Rite
of Perfection), είχε 25 βαθμούς και έντονα Ναϊτικό χρώμα, η έδρα του βρισκόταν στο Κολέγιο των Ιησουϊτών
του Κλερμόν, στη Γαλλία, και ήταν στενά συνδεδεμένο με τους Ιακωβίνους.
Ένα
πρόσωπο που έπαιξε αποφασιστικό ρόλο στην διαμόρφωση νεώτερων Τεκτονικών βαθμών
που συνδέονται με την κουλτούρα των Ευρωπαίων ευγενών του 18ου αιώνα, των
Ιακωβίνων και των Ιησουϊτών ήταν ο Ανδρέας Μ. Ράμσεϊ (Andrew M. Ramsay, περ.
1686-1743),10 ένας
Σκώτος από το Ayrshire, ο οποίος ανήλθε στο αξίωμα του Ρήτορα της Μεγάλης Στοάς
της Γαλλίας, και, υπ’ αυτή του την ιδιότητα, είχε την ευθύνη να δίδει διαλέξεις
στις συναντήσεις της γαλλικής Μεγάλης Στοάς.
Το
1804, εισήχθη ο Αρχαίος και Αποδεδεγμένος Σκωτικός Τύπος στην Γαλλία από τον
κόμη ντε Γκρας-Τιλί. Από την Γαλλία, αυτό το τάγμα διαδόθηκε στην Ιταλία (το
1805), στην Ισπανία (το 1811) και στο Βέλγιο (το 1817). Το 1824, εγκαθιδρύθηκε
το πρώτο Ύπατο Συμβούλιο του 33ου βαθμού για την Ιρλανδία. Το 1845,
εγκαθιδρύθηκε το πρώτο Ύπατο Συμβούλιο του 33ου βαθμού για την Αγγλία και την
Ουαλία. Το 1846, εγκαθιδρύθηκε το πρώτο Ύπατο Συμβούλιο του 33ου βαθμού για τη
Σκωτία.
Το 1872, ο Δημήτριος Ροδοκανάκης, κάτοικος
Μεγάλης Βρετανίας, ενεργό μέλος του Υπάτου Συμβουλίου του 33ου βαθμού για την
Σκωτία και την Στοά «Άγιος Ανδρέας» υπ’ αριθμ. 48 του Εδιμβούργου, ίδρυσε το
πρώτο Ύπατο Συμβούλιο του 33ου βαθμού για την Ελλάδα, με Ύπατο Μέγα Ταξιάρχη
τον ίδιο, Ανθύπατο Μέγα Ταξιάρχη τον πανεπιστημιακό καθηγητή Νικόλαο Δαμασκηνό,
Μέγα Θησαυροφύλακα τον νομάρχη και υπουργό Δημήτριο Μαυροκορδάτο, Μέγα
Καγκελάριο τον βιομήχανο και τραπεζίτη Αθανάσιο Δουρούτη και Μέγα Αρχιγραμματέα
τον καθηγητή Πολυτεχνείου Ιωάννη Παπαδάκη (βλ. Τεκτονικό Δελτίο Πυθαγόρας, Εκδ.
Μεγάλη Στοά της Ελλάδος – Τεκτονικό Ίδρυμα, τεύχος 100, 2010, σελ. 280-282).
Το
1797, στο Rode Island, στις ΗΠΑ, ο Τόμας Σμιθ Γουέμπ (Thomas Smith Webb)
οργάνωσε όλους τους επιγενόμενους Τεκτονικούς βαθμούς (δηλαδή όλους τους
βαθμούς πέραν των τριών βαθμών του Συμβολικού Τεκτονισμού) που λειτουργούσαν
στις βρετανικής καταγωγής αμερικανικές Στοές σε ένα ιδιαίτερο σύστημα το οποίο
ονομάστηκε «Τύπος της Υόρκης» (York Rite) ή «Αμερικανικός Τύπος».
δ/. Ο
Τεκτονισμός στην αυγή του 21ου αιώνα
Σε
διεθνές επίπεδο, στην αυγή του 21ου αιώνα, οι ισχυρότερες Τεκτονικές δυνάμεις
είναι η Ηνωμένη
Μεγάλη Στοά της Αγγλίας (η λεγόμενη Μητρική Μεγάλη Στοά του Συμβολικού
Τεκτονισμού του κόσμου), η Μεγάλη Ανατολή της Γαλλίας, οι Ηνωμένες Μεγάλες
Στοές της Γερμανίας, η Νότια Δικαιοδοσία του Σκωτικού Τύπου των ΗΠΑ
(το λεγομένο Μητρικό Ύπατο Συμβούλιο του Σκωτικού Τύπου του κόσμου), καθώς και
ο Τύπος της Υόρκης (York Rite) των ΗΠΑ. Μάλιστα, μετά από την λήξη του Ψυχρού
Πολέμου, αυτά τα Τεκτονικά τάγματα ανταγωνίσθηκαν μεταξύ τους για να
πρωτοστατήσουν (και άρα να εξασφαλίσουν την μεγαλύτερη επιρροή), στην
δημιουργία Τεκτονικών συστημάτων στην Ρουμανία, την Βουλγαρία, την Σερβία, τα
Σκόπια, την Κροατία, την Σλοβενία, την Τσεχία, την Πολωνία, την Ουκρανία και την
Ρωσία (βλ. Ν. Ηλιόπουλος, «Η Παγκόσμια Γεωπολιτική του Τεκτονισμού», στον
συλλογικό τόμο Τεκτονισμός: Η Μεγαλύτερη Μυστική Αδελφότητα του Κόσμου, Εκδ.
Αρχέτυπο, 2009, σελ. 285).
Ο
γερμανικός Τεκτονισμός απέκτησε την κυριώτερη επιρροή στην Κροατία, την
Σλοβενία και την Τσεχία, ο Τεκτονισμός των ΗΠΑ απέκτησε την κυριώτερη επιρροή
στην Ρουμανία, την Βουλγαρία και τα Σκόπια, ενώ ο γαλλικός και ο αγγλικός
Τεκτονισμός ανταγωνίζονται για την κυριαρχία επί των Τεκτονικών υποθέσεων στην
Ρωσία.
Παράλληλα,
λόγω των προαναφερθέντων ανταγωνισμών μεταξύ των μεγάλων Τεκτονικών Δυνάμεων
της Δύσεως για την δημιουργία σφαιρών Τεκτονικής επιρροής, υποκινούνται διάφορα
Τεκτονικά σχίσματα, όπως λ.χ. έχει συμβεί στην Ρουμανία, την Βουλγαρία, την
Ουκρανία, την Σερβία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Γαλλία κ.λπ. (ορισμένες
χρήσιμες πληροφορίες για την μελέτη της γεωπολιτικής του Ελευθεροτεκτονισμού
περιλαμβάνονται επίσης στο βιβλίο του Φρανσουά Τυάλ υπό τον τίτλο, «Η
Γεωπολιτική του Ελευθεροτεκτονισμού», το οποίο εκδόθηκε στα ελληνικά από τις
Εκδόσεις Προσκήνιο, με πρόλογο από τον καθηγητή γεωπολιτικής Ιωάννη Θ. Μάζη και
εισαγωγή από τον ψυχίατρο Κωστή Μπάλλα, ο οποίος διετέλεσε ενεργό μέλος του
Υπάτου Συμβουλίου του Αρχαίου και Αποδεδεγμένου Σκωτικού Τύπου για την Ελλάδα).
ε/. Σχέσεις Τεκτονισμού, Ταλμουδικού Ιουδαϊσμού και Καμπάλα11
1//. Τεκτονισμός και
Ιουδαϊσμός
α//. Υπό την
Ανοβεριανή Δυναστεία, ο Ελευθεροτεκτονισμός παύει να αποτελεί αποκλειστική
«χριστιανική αδελφότητα» και σύντομα κάνει δεκτούς ως μέλη και αντιχριστιανούς Ιουδαίους
(Jews) !!! Επίσης απαρνείται
πολλές από τις συμβολικές παραδόσεις του αρχαίου Ελευθεροτεκτονισμού. Ειδικ;vτερα,
εξαλείφονται πολλά τελετουργικά στοιχεία και βαθμοί που συνδέουν τον Συμβολικό
Τεκτονισμό με τον Πρακτικό Τεκτονισμό.
German poster from 1935 saying, "World politics – World revolution. Freemasonry is an international organisation beholden to Jewry with the political goal of establishing Jewish domination through world-wide revolution."
The meeting between Judaism and Freemasonry was the result of two
‘dialogical’ phenomena. On the one hand, from the second half of the 18th
century onward, the Jewish community became more and more fragmented and would
evolve into a pluralistic society by the 19th century. On the other hand,
Freemasonry both in Europe and in America became one of the first
‘melting-pots’ which opened itself to the religious ‘other’. Freemasonry
gradually welcomed more and more Jewish members even though this tolerance
remained extremely limited certain regions most notably in Germany.
The relative article of the source below (12), examines the factors which lead to the presence of the Jewish elite especially Jewish social reformers in Masonic lodges. It emphasizes the fact that Freemasonry was for them a driving force for the realization of their intellectual and social aspirations, and represented both the framework and the testing ground for their emancipation.12
β//. Το 1855, ο γνωστός Ραβίνος Isaac Wise, έγραψε: «Ο Τεκτονισμός είναι ένα εβραϊκό ίδρυμα, του
οποίου η ιστορία, οι βαθμοί, οι επίσημες συναντήσεις, οι κωδικοί πρόσβασης, και
οι εξηγήσεις είναι Ιουδαϊκοί από την αρχή μέχρι το τέλος».
Η
εβραϊκή εφημερίδα Tribune, το 1927, σε κύριο άρθρο της, έγραφε: «Ο Ελευθεροτεκτονισμός βασίζεται στον
Ιουδαϊσμό. Εξαλείψτε τις διδασκαλίες του Ιουδαϊσμού από το μασονικό
τελετουργικό και τι απομένει;»
«Είμαι υπερήφανος
που είμαι Μασόνος», γράφει ο ραβίνος Seymour Adas, 32ου βαθμού, σε
αυτό το τεύχος του περιοδικού «The New Age» (Απρίλιος 1987).
Σημείωση: Το όνομα του περιοδικού έκτοτε έχει αλλάξει σε «The
Scottish Rite Journal», για να κρύψει την σύνδεση των Τεκτόνων με τον
αποκρυφισμό κίνημα της Νέας Εποχής.
γ//. Μία δημοφιλής
φιλο-Τεκτονική ιστοσελίδα, σε ένα άρθρο με τίτλο «Ιουδαϊσμός και Μασωνία»,
σχολιάζει: Οι
Εβραίοι συμμετείχαν ενεργά στις αρχές του Τεκτονισμού στην Αμερική.
Υπάρχουν στοιχεία ότι ήταν μεταξύ εκείνων που καθιέρωσαν τον Τεκτονισμό σε επτά
από τις δεκατρείς ιδρυτικές πολιτείες ... Ένας Εβραίος μασόνος, ο Moses M. Hays, βοήθησε να εισαγάγει
τον Σκωτικού Τύπου Τεκτονισμό στην Αμερική...Εβραίοι,
συμπεριλαμβανομένων Ραβίνων, συνέχισαν να συμμετέχουν στο Τεκτονικό κίνημα στις
Ηνωμένες Πολιτείες σε όλη την αμερικάνικη ιστορία. Υπήρξαν 51 Ιουδαϊκής καταγωγής Αμερικάνοι
Μάγιστροι...
δ//. Τον Δεκέμβριο
του 1995, η ελευθεροτεκτονική Στοά «Ιερουσαλήμ» εγκαθιδρύθηκε δίπλα στο Όρος
του Ναού και, όπως δημοσιεύθηκε στο τεύχος της 3ης Νοεμβρίου 2000 του Executive
Intelligence Review, συνεργάζεται με σιωνιστές, Ιουδαίους και «Χριστιανούς»
(ΣΣ: Δεν διευκρινίζει τίνος δόγματος χριστιανοί), για τον έλεγχο του Όρους του
Ναού και την οικοδόμηση του Τρίτου Ναού της Ιερουσαλήμ. Ευλόγως, οι συντάκτες
του τεύχους της 3ης Νοεμβρίου 2000 του Executive Intelligence Review,
διατυπώνουν το εξής σχόλιο: «Το ότι μια τέτοια Στοά θεμελιώθηκε λίγο καιρό μετά
από τα επαναστατικά αποτελέσματα του Όσλο–και μόλις εβδομάδες μετά από την
δολοφονία του Ισραηλινού πρωθυπουργού Γιτζάκ Ράμπιν (Yitzhak Rabin), ενός εκ
των αρχιτεκτόνων της ειρήνης– σίγουρα δεν είναι τυχαίο».
Η
ανωτέρω Στοά «Ιερουσαλήμ» ιδρύθηκε από τον Μέγα Διδάσκαλο του Κανονικού
Ελευθεροτεκτονισμού της Ιταλίας (Gran Loggia Regolare degli Antichi, Liberi e
Accettati Muratori d’Italia), Τζουλιάνο ντι Μπερνάρντο (Giuliano di Bernardo),
‘δεξί χέρι’ του Εβδόμου Μαρκησίου του Νορθάμπτον, επί τη βάσει του σιωνιστικού
σχεδίου για το Όρος του Ναού. Στην τελετή εγκαθιδρύσεως αυτής της Στοάς, ο
Τζουλιάνο ντι Μπερνάρντο διεκήρυξε το εξής:
«Η
επανοικοδόμηση του Ναού βρίσκεται στο επίκεντρο των μελετών μας».
ε//. Τον Ιούνιο του
1996, ο Τζουλιάνο ντι Μπερνάρντο εξέδωσε ένα βιβλίο με τίτλο Επανοικοδομώντας
τον Ναό (Rebuilding the Temple), το οποίον εκδόθηκε στα αγγλικά από την Στοά
«Quatuor Coronati» της Ηνωμένης Μεγάλης Στοάς της Αγγλίας. Επίσης, σε
συνεντεύξεις του, ο Τζουλιάνο ντι Μπερνάρντο ευθαρσώς παραδέχθηκε ότι έχει
δημιουργήσει ένα ολόκληρο διεθνές κίνημα προωθήσεως μιας νέας πίστης βασισμένης στον ιουδαϊκό
Καμπαλισμό και στην επανοικοδόμηση του Ναού της Ιερουσαλήμ. Επίσης, αυτό το
Ιουδαιοκεντρικό σχέδιο παγκοσμιοποιήσεως και η Ιουδαιοκαμπαλιστική παράδοση επί
της οποίας στηρίζεται, προωθούνται και από διάφορα νεοναϊτικά ιπποτικά τάγματα.
στ//. Στις 16
Οκτωβρίου 2000, η Αστυνομία του Ισραήλ απώθησε μέλη του κινήματος Σιωνιστών με
την ονομασία «Temple Mount and Land of
Israel Faithful Movement» (Κίνημα των Πιστών του Όρους του Ναού και της Γης
του Ισραήλ), καθώς προσπαθούσαν να εισβάλουν στο ισλαμικό τζαμί Κουμπάτ
Ας-Σάκρα (Qubbat As-Sakhrah), που βρίσκεται στο Όρος του Ναού, στην Παλαιά Πόλη
της Ιερουσαλήμ, για
να καθαγιάσουν τον θεμέλιο λίθο του Τρίτου Ναού της Ιερουσαλήμ, τον οποίο
θέλουν να ανοικοδομήσουν. Το Κίνημα των Πιστών του Όρους του Ναού, εξέδωσε
δελτίο Τύπου στο οποίο ισχυριζόταν ότι η ενέργειά τους είχε την έγκριση των
ισραηλινών Αρχών και την προστασία των ισραηλινών Δυνάμεων Ασφαλείας.
Το
προαναφερθέν δελτίο Τύπου του Κινήματος των Πιστών του Όρους του Ναού έφερε την
υπογραφή του ηγέτη αυτού του κινήματος, Γκέρσον Σάλομον (Gershon Salomon) και
ανέφερε τα εξής: «Τώρα είναι ο καιρός να
επανοικοδομήσουμε τον Οίκο του Θεού στο ιερό Όρος του Ναού, στη θέση του Πρώτου
και του Δευτέρου Ναού. Ο Θεός είναι έτοιμος γι’ αυτό και αναμένει το Ισραήλ να
επανελευθερώσει το Όρος του Ναού από τους παγανιστές Άραβες θρησκευομένους και
να επανοικοδομήσει τον Οίκο Του για να γίνει πάλι η καρδιά, η ψυχή και η εστία
του Ισραήλ και όλων των εθνών».
ζ//. Η Ιουδαϊκή
θρησκευτική οργάνωση «Ateret Cohanim Yeshiva», που
βρίσκεται στην Παλαιά Πόλη της Ιερουσαλήμ, αποτελεί έναν σημαντικό πυρήνα
μυστικής παραστρατιωτικής δράσης εξτρεμιστών Ιουδαίων και έχει ως στόχο της τα
ισλαμικά προσκυνήματα στο Όρος του Ναού. Ο Σαρόν, όπως και ο διάδοχός του στην
ηγεσία του κόμματος «Λικούντ», Μπενιαμίν Νετανιάχου έχουν βοηθήσει σημαντικά την
χρηματοδότηση της οργάνωσης «Ateret Cohanim yeshiva» από Ιουδαϊκούς παράγοντες
της Νέας Υόρκης. Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στο τεύχος
της 3ης Νοεμβρίου 2000 του ειδικού ενημερωτικού δελτίου Executive Intelligence
Review, ο Σαρόν έχει λειτουργήσει ως «αγωγός εκατομμυρίων δολαρίων προς το
κίνημα Γκους Εμουνίμ (Gush Emunim) του Ραβίνου Μοσέ Λέβινγκερ (Moshe Levinger)
και του Ραβ Ζβι Γιεχούντα Κουκ (Rav Zvi Yehuda Kook), το οποίο δρα ως ένα
θρησκευτικό φονταμενταλιστικό τάγμα θανάτου».
η//. Στο τεύχος της
3ης Νοεμβρίου 2000 του Executive Intelligence Review, αναλύθηκε ο ρόλος που
έχουν παίξει η στρατηγικής σημασίας «ερευνητική Στοά Quatuor Coronati» της
Ηνωμένης Μεγάλης Στοάς της Αγγλίας και ο Έβδομος Μαρκήσιος του Νορθάμπτον
(Spencer Douglas David Compton), ο οποίος διετέλεσε Πρόσθετος Μέγας Διδάσκαλος
της Ηνωμένης Μεγάλης Στοάς της Αγγλίας από το 2001 μέχρι το 2009, στην
υποστήριξη σχεδίων των Ταλμουδιστών Ιουδαίων, για την οικοδόμηση του Τρίτου
Ναού της Ιερουσαλήμ και στην πραγματοποίηση ενεργειών σε βάρος Μουσουλμάνων,
ώστε να πυροδοτήσουν έναν μεγάλο θρησκευτικό πόλεμο και να εγκαθιδρύσουν μια «Pax Judaica»
(Ιουδαϊκή Ειρήνη).
2//. Τεκτονισμός,
Ιλλουμινατισμός/Σατανισμός και Καμπάλα
Η
Καμπάλα είναι ένα σύστημα του ιουδαϊκού μυστικισμού και μαγείας και είναι το
θεμελιώδες στοιχείο της σύγχρονης μαγείας. Σχεδόν όλες οι μεγάλες μάγισσες και
μάγοι αυτού του αιώνα ήταν Καβαλιστές. ~ William J. Schnoebelen, The Dark Side
of Freemasonry.
Καμπάλα: Τα ιερά βιβλία της μαύρης μαγείας
του Ορθόδοξου Ιουδαϊσμού που αποτελούν ένα μεγάλο μέρος της βάσης των δυτικών
μυστικών εταιριών, από τον Ροδοσταυρισμό ως τον Ελευθεροτεκτονισμό και την OTO.
Η Καμπάλα είναι η ίδια που προέρχεται από τη μαγεία της αρχαίας Βαβυλώνας και
της Φαραωνικής Αιγύπτου, Craig Heimbichner, Blood on the Altar.
Στο
προαναφερθέν τεύχος του Executive Intelligence Review, δημοσιεύθηκε ότι ο
Έβδομος Μαρκήσιος του Νορθάμπτον είναι οπαδός ενός ρεύματος «Βρετανικού
Ισραηλιτισμού», το οποίο καλλιεργεί την μυθολογία ότι: η βρετανική ολιγαρχία κατέχει μυστικές δυνάμεις
επειδή η Αγγλία εποικίστηκε από χαμένες φυλές του Ισραήλ και ότι γι’ αυτό η
Καμπαλά είναι πολύ ισχυρή στην Αγγλία. Επίσης, σύμφωνα με δηλώσεις
του ίδιου του Εβδόμου Μαρκησίου του Νορθάμπτον που δημοσιεύθηκαν στο ανωτέρω
τεύχος του Executive Intelligence Review, «η Αμερική και η Αγγλία παρέλαβαν τις Δύο Χαμένες Φυλές (του
Ισραήλ) και γι’ αυτό έκτοτε, με έναν πολύ διανοητικό ιουδαϊκό τρόπο, άρχισαν να
διοικούν τον κόσμο» (κατά λέξη: «America and England got the Two
Lost Tribes, and that is why they then, in a very intellectual Jewish way,
started to run the world»).
Όπως
μας διαβεβαιώνει ο διάσημος αποκρυφιστής, Τέκτονας και καμπαλιστής Papus
(Dr Gerard Encause), στο βιβλίο του «Αποκρυφισμός-Μύηση στην Μελέτη του
Ερμητικού Εσωτερισμού» (Εκδ. Γ. Βασδέκη 1992, σ. 238), «η Μασωνία συγκέντρωσε
όλες αυτές τις περιπλανώμενες ομάδες αλχημιστών, καμπαλιστών, μυστικιστών και
ανθρώπων που ζητούσαν εκδίκηση..».
Ο
ίδιος συγγραφέας, σ’ άλλο βιβλίο του με
τίτλο «Πραγματεία επί των Αποκρύφων Επιστημών» (Εκδ. Τετρακτύς, 1991, σ. 104),
γράφει: «Οι
τέκτονες που επιθυμούσαν να κατακτήσουν τους ανώτερους βαθμούς, όφειλαν να
εκπαιδευτούν στον Αποκρυφισμό και την γνώση της Ιουδαϊκής Καμπάλα».
Ο
Πάπας Ιωάννης Παύλος ο Β΄ ήταν οπαδός της Ιουδαϊκής Καμπάλα. Στις 22 Μαρτίου
1984, ο Πάπας δέχτηκε τα μέλη της διαβόητης B'nai B'rith Τεκτονικής Στοάς της
Νέας Υόρκης, που αποτελείται αποκλειστικά από σημαίνοντες Ιουδαίους, στο
Βατικανό.
Η
ιουδαϊκή Καμπάλα είναι μια σειρά από αποκρυφιστικά συγγράμματα που είναι τόσο
δαιμονικά όσο και κάθε ξόρκι που ποτέ έχει παρουσιαστεί στην μαγεία. Το Λεξικό
Webster μας λέει ότι η Καμπάλα είναι «μία απόκρυφη θρησκευτική φιλοσοφία που
αναπτύχθηκε από ορισμένους Ιουδαίους λόγιους.» ~ James Lloyd, The Apocalypse
Chronicles (Vol. VII, No. 1, 2005).
Η
Καμπάλα περιέχει τέτοια εξουσία και δαιμονική διδασκαλία, υπεραρκετή για να
δώσει την ιδεολογία και την κινητήρια δύναμη που απαιτείται για να παρασύρει
τον κόσμο και να κρατήσει μία τέτοια σατανική συνωμοσία ζωντανή μέσα στους
αιώνες ... Η Καμπάλα είναι πηγή διδασκαλίας των Τεκτόνων καθώς και άλλων
ομάδων. ~ John Torrell, εκδότης, The Dove.
Ο Καμπαλισμός είναι
καθαρός Ιλλουμινατισμός επειδή διδάσκει το διεστραμμένο μυστικό δόγμα ότι:
.Τελικά, το υψηλότερο
επίπεδο οδηγεί στο ότι το «άγιο φίδι» είναι ο αληθινός Θεός.
.Όλα τα κακά που ένα άτομο
κάνει μέσω της αλχημείας, μαγικά μετατρέπονται σε δικαιοσύνη.
.Ο Εωσφόρος είναι ο Κύριος. Ο Σατανάς είναι ο αληθινός και μοναδικός θεός. Αυτό είναι το
βασικό δόγμα της Καββαλισμού.
Ο
Ελευθεροτεκτονισμός έχει εξάρει εδώ και πολύ καιρό την Καμπάλα, και ανώτατοι
αξιωματούχοι της έχουν παραδεχθεί ότι τα τελετουργικά και οι διδασκαλίες της
Στοάς, είναι παρμένα από την Ιουδαϊκή παράδοση. Ο γνωστός μεγάλος Μασόνος
Albert Pike, (Sovereign Grand Commander of the Scottish Rite) έγραψε: «Γεμίζεις με
θαυμασμό, όταν διεισδύεις στο Ιερό της Καμπάλα.»
Επιβεβαιώνοντας
τα πορίσματα του Decker, ο γιατρός James L. Holly, ο οποίος έχει κάνει μεγάλα
έργα στην αποκάλυψη του Ελευθεροτεκτονισμού, στο έργο του «The Southern Baptist
Convention and Freemasonry», δείχνει πως ο 30ος μασονικός βαθμός οδηγεί
απροσδόκητα σε μια άμεση πνευματική σχέση με τον Σατανά. Στην τελετή, ο Σατανάς
προσωποποιείται ως ένας μυστηριώδης καβαλιστικός μυστικιστής.
Ο
Richardson στο «Monitor of Freemasonry» λέει ότι, «οι Ιππότες του Kadosh βαθμού
είναι στενά συνδεδεμένοι με το αρχαίο Τάγμα των Ναϊτών Ιπποτών, καθώς τιμά τις
παλιές τελετές τους». Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, τα μέλη του Τάγματος των Ναϊτών Ιπποτών
λάτρευαν τον Baphomet, τον ειδεχθή
αρσενικό / θηλυκό Εωσφορικό τραγόμορφο θεό και τελούσαν βλάσφημες τελετές,
ουρούσαν ένα σταυρό και επιδίδονταν σε σοδομισμό.
στ/. Ο
Τεκτονισμός είναι θρησκεία;13
1//. Οι ισχυρισμοί των
τεκτόνων
α//. Μόνιμη επωδός των διαφόρων Τεκτόνων αποτελεί
ο ισχυρισμός, ότι αποτελούν απλώς φιλοσοφική οργάνωση που αποβλέπει στην
αναζήτηση της αλήθειας, στην κοινωνική και ατομική πρόοδο, χωρίς να έχουν
θρησκευτικό χαρακτήρα. Ο Ελευθεροτεκτονισμός δηλώνει ρητά και ανοικτά πως δεν
είναι ούτε θρησκεία ούτε υποκατάστατο θρησκείας. Οι Τέκτονες ισχυρίζονται ότι
εάν ήταν Θρησκεία, τότε θα υποχρέωνε τα μέλη του να απαρνηθούν την θρησκεία που
είχαν πριν γίνουν μέλη, και να αποδεχθούν την θρησκεία του Τεκτονισμού.
Αντίθετα κάθε υποψήφιος οφείλει να πιστεύει στον Θεό (της θρησκείας που εκείνος
επιθυμεί).
Αυτές τις απόψεις
προσπαθούν να διαδώσουν οι τέκτονες με κάθε πρόσφορο μέσο και σε κάθε ευκαιρία.
Θεωρούν μάλιστα ότι μπορεί κάποιος να είναι ταυτοχρόνως και χριστιανός και
Τέκτονας. Ισχύει όμως κάτι τέτοιο; Είναι
δυνατόν κάποιος να είναι χριστιανός ορθόδοξος και ταυτοχρόνως να είναι και
Μασώνος;
β//. Ο Τζέϊμς Άντερσον (James Anderson) (1679-1739) στα Συντάγματα
των Ελευθέρων Τεκτόνων του 1723 εισάγει την ιδέα της φυσικής
θρησκείας, δηλαδή της πίστεως στον μοναδικό Θεό που ο καθένας λατρεύει. Ο
Ελευθεροτεκτονισμός αξιώνει οι υποψήφιοι του να πιστεύουν σε ένα «Υπέρτατο Ον», όποιο και αν είναι αυτό για τον καθένα. Αυτό έχει ως
αποτέλεσμα άνδρες από μία ευρεία κλίμακα πίστεων να μπορούν να γίνουν Ελευθεροτέκτονες.
Από τις αρχές του
19ου αιώνα, η Μεγάλη Ανατολή της Γαλλίας έδωσε μια γενικότερη και μη δογματική
έννοια στο «Υπέρτατο Ον», με αποτέλεσμα να δέχεται ως μέλη της και άθεους
υποψηφίους. Αυτό το γεγονός οδήγησε σε ρήξη τις σχέσεις της με την Ηνωμένη
Μεγάλη Στοά της Αγγλίας.
Όμως, οι ισχυρισμοί των τεκτόνων είναι ψευδείς και
υποκριτικού αφού οι ίδιοι υπηρετούν και λατρεύουν τον άρχοντα του ψεύδους με
την μορφή του αρσενικοθήλυκου Μπαφομετ.
2//. Μαρτυρίες/Ομολογίες
Τεκτόνων και λοιπών ερευνητών- για τον θρησκευτικόν χαρακτήρα του Τεκτονισμού
.Κατ’ αρχάς, ο Τεκτονισμός έχει ΟΛΑ τα
χαρακτηριστικά μιας θρησκείας, όπως:
-Αρχιερέα, ιερείς με
«άμφια» και πιστούς.
-Βωμόν/Τράπεζα-Θυσιαστήριον.
-Λατρευτικόν
τυπικόν/Τελετουργικόν.
-Λατρευόμενον Θεόν (ΜΑΤΣ).
.«Δεν είναι δυνατόν να φανταστούμε τίποτε θρησκευτικώτερο από άποψη
τελετουργίας ή ατμοσφαίρας από τον Ελευθεροτεκτονισμό» [The Menace of Freemasonry to the Christian Faith Paperback – January 1, 1928, by
Methdist Rev. C. Penney Hunt(Author)].
.«Θεωρώ τον Ελευθεροτεκτονισμόν ένα επιτυχώς οργανωμένο σχολείον Μυστικισμού που έχει το δικαίωμα να ονομάζεται θρησκεία. Διαβεβαιώ κατηγορηματικώς ότι ο ελευθεροτεκτονισμός είναι μία θρησκεία.» (Ελευθεροτεκτονισμός: Οι στόχοι και τα ιδανικά του, J.S. Ward).
.Η παρουσία αποκρυφιστικών και παγανιστικών (θρησκευτικών) στοιχείων στον Τεκτονισμό
Παρατίθενται οι
τεκτονικές θέσεις από την Εγκυκλοπαίδεια της Ελευθέρας Τεκτονικής, αφ’ ενός μεν
γιατί αποτελεί έκδοση της Μασωνικής Στοάς «Όμηρος», αφ’ ετέρου δε γιατί ο
συντάκτης των διαφόρων λημμάτων παραθέτει και απόψεις και άλλων Μασόνων Ελλήνων
και ξένων, έτσι ώστε να καθίσταται το εν λόγω έργο πιο αντιπροσωπευτικό για το
χώρο του.
«οι Ανώτεροι βαθμοί
του ουδέν άλλο είναι ή συμπύκνωσις των διαφόρων μορφών του «εσωτερισμού» προσφέρουσα
εις τον Τέκτονα ευρύ πεδίον ερεύνης εις την σφαίραν του υπεραισθητού» (σ. 127).
Στην ίδια σελίδα
επίσης αναφέρεται: «παραμένει αναντίρρητον ότι η όλη διάρθρωσις των πέραν του 3
βαθμών του περικλείει μέγιστον μέρος της Αποκρύφου επιστήμης και του μυστηρίου
συγχρόνως. Άλλως θα ήτο αδύνατον να ερμηνευθούν και να κατανοηθώσιν οι βαθμοί
ούτοι, τα σύμβολα και αι αλληγορίαι των» (σ. 127. Πρβλ. και σ. 103).
«Εις πλείστους
ανωτέρους Τεκτονικούς βαθμούς γίνεται χρήσις της Καββάλα, ολόκληρα δε Τεκτονικά
δόγματα έχουν στηριχθή επί των αρχών της» (σ. 507). Και αλλού «Η προσεκτική
μελέτη των διαφόρων Τεκτονικών βαθμών αποδεικνύει την αναμφισβήτητον επίδρασιν
της καββαλιστικής παραδόσεως επί του Τεκτονισμού» (σ. 510 ). Σ' αυτήν
ομολογείται η παρουσία στον Τεκτονισμό της ιουδαϊκής αποκρυφιστικής παραδόσεως
της Καββάλα.
Ουδείς όμως εξετάζων
προσεκτικώς τους τρόπους, καθ' ούς η ανάστασις ή η επιστροφή εις την ζωήν
εδιδάσκοντο δια συμβόλων και τελετών εις τα Αρχαία μυστήρια και διδάσκονται και
σήμερον εις την τεκτονικήν μύησιν δύναται να αρνηθή, ότι ο Τεκτονισμός
απέρρευσεν εκ των αρχαίων μυστηρίων» (σ. 93. Πρβλ. και A. G. Mackey, An Encyclopaedia of Freemasonry, Vol. 2, Chicago 1947, σ.851).
«οι τρεις πρώτοι
συμβολικοί βαθμοί δεν είναι τι άλλο ή πιστή επανάληψις των περί "αθανασίας
της ψυχής" διδαγμάτων των Αιγυπτιακών, των Διονυσιακών, των Ορφικών, των Ελευσίνιων
και των Μιθραϊκών Μυστηρίων» (σ. 127. Βλ και σσ.151, 633 ).
Οι παραπάνω ενδεικτικές αλλά αποκαλυπτικές Μασωνικές μαρτυρίες, αποδεικνύουν σαφέστατα ότι, ο Μασωνισμός είναι μια αποκρυφιστική θρησκεία.
3//. Θέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τον Τεκτονισμόν.
.Η Ορθόδοξη Εκκλησία, στο ελληνόφωνο τμήμα της,
έλαβε νωρίς θέση απέναντι στον Τεκτονισμό και την απειλή του,
για την ελληνορθόδοξη παράδοση, την οποία αναιρεί και μόνη η παρουσία του. Η
πρώτη θεωρητική καταδίκη του Μασονισμού στο κλίμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου
έγινε σχεδόν σύγχρονα με την ίδρυση Στοών του. Μαρτυρία αγιορείτικου χειρογράφου,
υποστηρίζει την έκδοση συνοδικού καταδικαστικού γράμματος το 1745. Αποκήρυττε
τους τέκτονες ως «αθέους», με την γνωστή έννοια που είχε η λέξη ήδη στην Καινή
Διαθήκη (ΕΦΕΣ:2/12), ως αρνούμενους δηλαδή τον μόνο αληθινό Θεό, στο πρόσωπο
του Ιησού Χριστού.
Ο πατριαρχικός αφορισμός, εξ άλλου, του 1793
(Νεόφυτος Β΄) συμπεριελάμβανε «τους Βολταίρους και Φρανκομασόνας και Ροσσούς
και Σπινόζας» –τους πρωτεργάτες δηλαδή της λεγομένης Γαλλικής Επαναστάσεως. Στο
σημείο αυτό υπογραμμίζεται ότι ο Τεκτονισμός και η εισβολή του στο χώρο της
Ρωμαίϊκης Εθναρχίας, επηρέασαν και την στάση της έναντι της Γαλλικής Επαναστάσεως
και των Ιδεών της. Άλλωστε, και ο Ναπολέων με τους αδελφούς του ήσαν
διακεκριμένοι τέκτονες. Κατά τον γνώστη των πραγμάτων Στήβεν Ράνσιμαν, «οι ιδέες του Τεκτονισμού τον ΙΘ αἰ. ήσαν
εχθρικές προς τις αρχαίες εκκλησίες». Με την εισχώρηση μάλιστα και μερικών
Ελλήνων εκκλησιαστικών στην Μασονία επιτεύχθηκε η «εξασθένιση της επιρροής της
Ορθόδοξης Εκκλησίας».
.Η Εκκλησία της
Ελλάδος με την πολυδημοσιευμένη Εγκύκλιό
της του 1933, μετά την γνωμάτευση
της Θεολογικής Σχολής Αθηνών, τηρεί στάση σαφή και ρωμαλέα. Με βάση τα κείμενα
της Ορθόδοξης Παραδόσεως και τα βιβλία του Τεκτονισμού, ακολουθεί την άποψη της
Διορθόδοξης Επιτροπής (Άγιον Όρος, 1930) και «καταδικάζει» τον Τεκτονισμό,14 όπως θα πράξει και με άλλα κείμενά της το 1972, 1984
και 1996.
Ήδη,
το 1933 η Ιερά Σύνοδος δέχεται τον χαρακτήρα του Τεκτονισμού ως θρησκείας,
επιμένοντας στην επικινδυνότητά του. «Η Μασονία -δηλώνεται- δεν είναι απλή τις
φιλανθρωπική ένωσις ή φιλοσοφική σχολή, αλλ’ αποτελεί μυσταγωγικόν σύστημα, όπερ
υπομιμνήσκει τας παλαιάς εθνικάς θρησκείας ή λατρείας, από των οποίων
κατάγεται και των οποίων συνέχειαν και αναβίωσιν αποτελεί. Τούτο όχι
απλώς ομολογούσιν, αλλά και εναβρυνόμενοι διακηρύττουσιν αυτοί οι πρόκριτοι των
εν ταις Στοαίς διδασκάλων…».15
«Ο Μασωνισμός είναι θρησκεία μη Χριστιανική, μυστηριακή, δηλαδή
ειδωλολατρικής υφής, εντελώς ασυμβίβαστος προς την Χριστιανικήν Θρησκείαν»
(Ανακοίνωσις της Ιεράς συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, 11 Ιουνίου 1981).
Η Ιερά Σύνοδος της
Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος τον Οκτώβριο του 1996 την θωρεί «παγανιστική
θρησκεία» ασυμβίβαστη με το
χριστιανισμό και τη χαρακτηρίζει «ως αντίχριστον σύστημα» (Περ. Εκκλησία, αρ.
73 (1996), σσ. 673-674).
Βέβαια αυτά τα αρνούνται επισήμως οι Τέκτονες, διαφωνούν όμως προς τα ίδια τα κείμενα και τις κατά καιρούς διακηρύξεις γνωστών τεκτόνων. Υπάρχει δηλαδή αδιατάρακτη συνέχεια στην περί Μασονίας αντίληψη και στάση της Εκκλησίας μας. Το 1782 ο ιερομόναχος Αγάπιος Παπαντωνάτος σε σχετικό χειρόγραφό του μας πληροφορεί: «Η φραγκομασονική πίστις είναι η πλέον ασεβεστέρα και η πλέον επιβλαβεστέρα εις το ανθρώπινον γένος από όσας ασεβείας εστάθησαν από την αρχήν του αιώνος έως της σήμερον». Καταλήγει δε στο συμπέρασμα, ότι ο Τεκτονισμός είναι αντιχριστιανικός και πλήρης ανατροπή του Χριστιανισμού.16
Είναι
γεγονός ότι η Μασονία με τον συγκρητιστικό της χαρακτήρα, λειτουργεί ως
υπερθρησκεία υπέρθεος ο θεός της Μ.Α.Τ.Σ.=Μέγας Αρχιτέκτων Του Σύμπαντος), που
καταβροχθίζει τις διάφορες θρησκείες, θρησκευτικές αιρέσεις και σέκτες, όσο και
αν ισχυρίζεται ότι δεν τα θίγει. Ιδιαίτερα η Μασωνία αρνείται βαναύσως τον μόνον
Αληθινόν Θεόν, τον Ιησούν Χριστόν, την μοναδικότητα και αποκλειστικότητά Του στην
σωτηρία, που ΜΟΝΟΣ μπορεί να οδηγήσει στην θέωση ως ένωση μαζί Του (ΠΡΑΞΕΙΣ:
4,12) και τον ισοπεδώνει, ταυτίζοντάς
τον με διάφορους «μύστες». Ο εκ των επιφανών τεκτόνων (Βρατσάνος) Τον
χαρακτηρίζει «ο μεγάλος Ναζωραίος Μύστης». Στο βιβλίο του («Το βιβλίο του
Μαθητού») σημειώνει: «Ο σημερινός τέκτων γνωρίζει καλά, ότι η μύησίς του στα
τεκτονικά μυστήρια τον έκαμε τέκτονα όμοιο με τον Ποσειδώνα και τον Απόλλωνα
και τον Αμφίωνα και τον Χριστό».
Ο ισχυρισμός άρα, Ελλήνων
τεκτόνων, ότι παραμένουν πιστοί ορθόδοξοι χριστιανοί, αποδεικνύει ή ότι αγνοούν
τον Χριστιανισμό στο σύνολό του ή ότι είναι ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ. Τρίτον δεν υπάρχει!
ζ/. Τελικά
συμπεράσματα
1//. Ο Τεκτονισμός ή Μασωνία είναι μυστηριακή θρησκεία συγγενής προς τις
αρχαίες μυστηριακές θρησκείες της ειδωλολατρίας που προτρέπει σε έρευνα προς
αναζήτηση δήθεν, της Αληθείας, δια της θεοποιημένης Λογικής, υποβιβάζουσα και
εξισώνουσα την Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη σε ανθρώπινη θρησκεία, συγκριτιστικώς
προς τις ψευδείς ανθρώπινες θρησκείες, προκειμένου τελικώς να επικρατήσει ο
ίδιος σαν θρησκεία.
2//. Οι
θρησκευτικές πεποιθήσεις του Τεκτονισμού είναι ένα συνοθύλευμα αρχαίων
παγανιστικών αντιλήψεων, διαφόρων θρησκευτικών αιρέσεων και της Ιουδαϊκής
Καμπάλα.
3//. Ο Τεκτονισμός δέχεται την ύπαρξη θεού, ο οποίος λατρεύεται στις στοές, τον οποίον και ονομάζει Μεγάλο Αρχιτέκτονα του Σύμπαντος (MΑΤΣ) που δεν είναι άλλος από τον Εωσφόρον, ο οποίος στις Μασονικές στοές λατρεύεται ως ΒAPHOMET (Έναν ειδεχθή αρσενικο-θήλυκο Εωσφορικό τραγόμορφο θεό).
4//. Ο Τεκτονισμός όχι μόνον βασίζεται στον Ιουδαϊσμό, αλλά είναι μια Ιουδαϊκή οργάνωση, ένα Ιουδαϊκό ίδρυμα, του οποίου η ιστορία, οι βαθμοί, οι επίσημες συναντήσεις, οι κωδικοί προσβάσεως, το τελετουργικό και οι ερμηνείες είναι Ιουδαϊκοί από την αρχή μέχρι το τέλος.
5//. Ο Τεκτονισμός ως συγκρητιστική
πολιτικοθρησκευτική πολυεθνική Οργάνωση, είναι ασυμβίβαστη προς τον
Χριστιανισμό ως Ορθοδοξία. Είναι αυτονόητο ότι, κάποιος που θέλει να είναι
συνειδητός Ορθόδοξος Χριστιανός δεν μπορεί να είναι ταυτοχρόνως και Μασώνος.
Ποια σχέση μπορεί να έχει το φως του Ευαγγελίου με την αποκρυφιστική και
παγανιστική καταχνιά του Τεκτονισμού;
6//. Σήμερα, τον πολιτικό του ρόλο του Τεκτονισμού πραγματοποιεί
η Λέσχη
Bilderberg, που έχει αιχμαλωτίσει την πλειονότητα των πολιτικών
δυνάμεων διεθνώς, δυστυχώς και του τόπου μας. Συνεπώς, όποιος Ορθόδοξος Έλλην ή
αυτοαποκαλούμενος απλώς Έλλην, επιλέγει την οδόν της Μασωνίας, αλλάζει πίστη
και ως αλλαξοπιστήσας, γίνεται ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΣ, όπως και ο δισεγγονός του Μίμη Μπακάτογλου, Ταγίπ
Ερντογάν, και παύει να είναι Ορθόδοξος και Έλλην!
Συνεχίζεται
1 .Τεκτονισμός εις την «καθ’ ημάς
ανατολήν» – πρωτ. Γεωργίου Δ. Μεταλληνού.
.Ιστορική μελέτη και ανάλυση σε βάθος για τους
Τέκτονες, Ροδόσταυρους, Ναΐτες, Illuminati, Ο.Τ.Ο., τον Νεοϊπποτισμό, το
«Ηγουμενείο της Σιών», το Bohemian Club και η σχέση τους με τον ιμπεριαλισμό.
Γράφει ο Νικόλαος Λάος, Δρ Φιλ, ΜΒΑ, BSc (Math.)
.«Το Γαρ Μυστήριον ήδη Ενεργείται της Ανομίας»,
Ιωάννου Παλαιτσάκη, Αθήνα, 1999, σ.436.
.Το επιστημονικό
περιοδικό Ars Quatuor Coronatorum (συντομογραφία: AQC), το οποίο εκδίδει η
ερευνητική Στοά QUATUOR CORONATI υπό την αιγίδα της Ηνωμένης Μεγάλης Στοάς της
Αγγλίας.
2 Για μια μεθοδική και σε βάθος διερεύνηση της
ιστορίας του Ελευθεροτεκτονισμού, τα ακόλουθα βιβλία αποτελούν μια καλή αρχή: R.F.
Gould, History of Freemasonry, Grand Lodge of Scotland Year Book, 1996• J.
Hamill, The Craft: A History of English Freemasonry, Εκδ. Lewis Masonic, 1994• και A. Mackey, The
History of Freemasonry, Εκδ. Gramercy
Books, 1996.
3 Τον 15ον αιώνα τα αρχεία των ως άνω λιθοξόων αναφέρονται
σε φατρίες κτιστών (masons). Στα τέλη του 15ου αιώνα
η έννοια της στοάς υπερέβη τον
χώρο συγκεντρώσεως και άρχισε να ορίζει την ομάδα λιθοξόων που μαζευόταν σε
αυτόν τον χώρο για να ρυθμίζει τα της τέχνης της. Εν καιρώ, οι στοές άρχισαν να
αναπτύσσουν πρώϊμες τελετές μυήσεως μαθητών και εισήγαγαν την μυστική λέξη
αναγνωρίσεως ως μέσο αποδείξεως της ιδιότητας του μέλους στοάς και ως
διαπιστευτήριο της επαρκούς εκπαιδεύσεως στην τέχνη του λιθοξόου.
4 Ο Ιούδας δια μέσου των αιώνων, Αριστ.
Ανδρόνικος, σ.124-125.
5 Το Γαρ Μυστήριον Ήδη Ενεργείται Της Ανομίας,
Ιωάννη Παλαιτσάκη, Αθήναι 1999, σ.437-448.
6 Anthony Sayer (c.1672 – 1741), on
24 June 1717 (the Feast of St. John the Baptist), at the formation of the first Premier Grand Lodge of England of
freemasons at London, the members present elected as their first Grand Master
"Anthony Sayer, Gentleman". He further served Grand Lodge as Senior
Grand Warden under John Theophilus Desaguliers.
7 Ο Οίκος του Ανόβερο [Τhe
House
of Ανόβερο
(: Haus Hannover )], του οποίου τα
μέλη είναι γνωστά ως Hanoverians
είναι ένας γερμανικός βασιλικός οίκος που κυβερνούσε το Ανόβερο, την
Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία σε διάφορες χρονικές στιγμές κατά την διάρκεια
του 17ου έως του 20ου αιώνα. Η ίδρυση του οίκου χρονολογείται από το 1635 ως
κλάδος του Οίκου Brunswick-Lüneburg αυξανομένου σε κύρος μέχρις ότου το
Ανόβερο απέκτησε εκλεκτορικό σώμα το 1692.
Το επίσημο όνομα του
Οίκου ήταν «Οίκος του Brunswick-Lüneburg,
Ανοβεριανής γραμμής».
Η ανώτερη γραμμή του οίκου Brunswick-Lüneburg, που κυβέρνησε τον Brunswick-Wolfenbüttel,
εξαφανίστηκε το 1884. Ο Γεώργιος Α΄ έγινε ο πρώτος μονάρχης του Ανόβερου, της
Μεγάλης Βρετανίας και της Ιρλανδίας το 1714. Μετά τον θάνατο της Βικτωρίας το
1901 (ήταν βασίλισσα του Ηνωμένου βασιλείου Μεγάλης Βρετανίας και Ιρλανδίας και
αυτοκράτειρα των Ινδιών), ο θρόνος του Ηνωμένου Βασιλείου πέρασε στον
μεγαλύτερο γιο της Εδουάρδο 7ον, μέλος της Βουλής του Saxe-Coburg και της Gotha.
Τα τελευταία μέλη του Σώματος έχασαν το Δουκάτο του Brunswick
το 1918, όταν η Γερμανία έγινε δημοκρατία.
Η Βουλή του Ανόβερου
είναι τώρα το μόνο σωζόμενο υποκατάστημα του
Οίκου των Welf, το οποίο είναι ο
ανώτερος κλάδος του Οίκου Este. Ο σημερινός
επικεφαλής της Βουλής του Ανόβερου είναι ο Ernst
August, Prince of Hanover, Duke of Brunswick and Lüneburg.
8 Ο Γεώργιος Α΄ (George I) [Γεώργιος Λουδοβίκος
(George Louis)· Georg Ludwig, 7 Ιουνίου 1660 – 22 Ιουνίου 1727] ήταν Βασιλιάς
της Μεγάλης Βρετανίας και της Ιρλανδίας από τις 1 Αυγούστου 1714 έως τον θάνατο
του, και κυβερνήτης του Ανόβερου στην Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία από το
1698. Ο Γεώργιος γεννήθηκε στην Κάτω Σαξονία (σήμερα ανήκει στην Γερμανία)
και τελικά κληρονόμησε τον τίτλο και γαίες του Δούκας του
Μπράουνσβαϊκ-Λίνεμπουργκ. Μια διαδοχή Ευρωπαϊκών πολέμων επεξέτειναν τις
Γερμανικές του κτήσεις κατά την διάρκεια της ζωής του, και το 1708 επικυρώθηκε
ως πρίγκιπας-εκλέκτορας του Ανόβερου. Στην ηλικία των 54, μετά τον θάνατο της
Βασίλισσας Άννας της Μεγάλης Βρετανίας, ο Γεώργιος κατέλαβε τον Βρετανικό θρόνο,
ως ο πρώτος μονάρχης του Οίκου του Ανόβερου. Αν και άνω των πενήντα παπικών είχαν
στενότερους δεσμούς αίματος με την Άννα, ο Νόμος της Διευθετήσεως 1701,
απαγόρευε οι παπικοί («Καθολικοί») να κληρονομήσουν τον Βρετανικό θρόνο. Ο
Γεώργιος, όμως, ήταν ο πλησιέστερος εν ζωή Προτεστάντης συγγενής. Σε αντίδραση,
οι Ιακωβίτες προσπάθησαν να εκθρονίσουν τον Γεώργιο και να τον αντικαταστήσουν
με τον παπικό ετεροθαλή αδελφό της Άννας, τον Τζέημς Στιούαρτ, αλλά οι
προσπάθειες τους απέτυχαν.
9 Όπως
έχει επισημάνει ο ιστορικός ερευνητής και Ελευθεροτέκτων Τομπάϊας Τσάρτον
(Tobias Churton), στο βιβλίο του «Ελευθεροτεκτονισμός: Η Πραγματικότητα (Freemasonry: The Reality» (Εκδ. Lewis Masonic,
2007), η παρουσία στο Λονδίνο πληθώρας μυστικών συντεχνιών οι οποίες ήταν
ιδεολογικά προσκείμενες στους Tories προκάλεσε την ανησυχία του Γεώργιου Α΄,
και γι’ αυτό ο Γεώργιος Α΄ χρησιμοποίησε την Μεγάλη Στοά του Λονδίνου και του
Γουεστμίνιστερ για να αναδιοργανώσει και να χειραγωγήσει τον Ελευθεροτεκτονισμό
προς όφελός του.
Σε ανάμνηση του Τεκτονικού του παρελθόντος, ο νεώτερος αγγλικός Ελευθεροτεκτονισμός εισήγαγε ως συμβολικό ένδυμα για τα μέλη του, το Τεκτονικό περίζωμα (ποδιά). Το Τεκτονικό περίζωμα, όπως γράφει ο Λώρενς Γκάρντνερ (Laurence Gardner), στο βιβλίο του «Η Σκιά του Σολομώντα» (The Shadow of Solomon, Εκδ. Harper Element, 2005, κεφ. 8), υπήρξε ένα εφεύρημα του Ελευθεροτεκτονισμού που προωθούσε ο Βασιλέας Γεώργιος Α’, μετά από το 1717, σε μια προσπάθεια μιμήσεως της μορφής ενός Τεκτονικού θεσμού ο οποίος είχε πλέον αλλοιωθεί βαθιά.
10 Ο Ράμσεϊ ανατράφηκε ως Πρεσβυτεριανός στην πατρίδα του, την Σκωτία, αλλά, το 1706, έφυγε από την Σκωτία για να υπηρετήσει στο στράτευμα του Δούκα του Μάρλμπορο (Duke of Marlborough, 1650-1722) στη Γαλλία κατά τη διάρκεια του Πολέμου της Ισπανικής Διαδοχής (1701-1714). Το 1710, γνώρισε τον Φρανσουά Φενελόν (Francois Fenelon,1651-1715), Αρχιεπίσκοπο του Cambrai, ο οποίος τον μετέστρεψε στον Παπισμό («Ρωμαιοκαθολικισμό»). Επίσης, ο Ράμσεϊ χρημάτισε παιδαγωγός των υιών του εξόριστου παπικού Βασιλέα της Αγγλίας Ιακώβου Γ’ Στιούαρτ.
11 .ΕΒΡΑΙΟΙ ΚΑΙ ΜΥΣΤΙΚΙΣΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ | Facebook
www.facebook.com›notes›voice-of-truth-greece›ε...
.Το σχέδιο των Εβραίων Μασόνων για ... - ΑΝΤΙΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ
§antipliroforisi.blogspot.com›2016/09›blog-post_37
.Η
«ΚΑΜΠΑΛΑ»,Η ΜΑΣΟΝΙΑ KAI O ΣΙΩΝΙΣΜΟΣ KAI H ΣΧΕΣΗ ...
12 French Judaism and Freemasonry, From the 18th Century to the 1930s,
Archives Juives, Volume 43, Issue 2, 2010, Publisher: Les Belles Lettres.
13 .Η Ορθόδοξη Εκκλησία και ο
Τεκτονισμός. Του πρωτ. π. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου, Λέκτορος Θεολογικής
Σχολής Α.Π.Θ.
.«Είναι
ο Ελευθεροτεκτονισμός Θρησκεία;».
Ενωμένη Μεγάλη Στοά της Αγγλίας. 2002. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 30
Ιανουαρίου 2004.
.Smart, Earnest (April 2005). «Faith and Freemasonry». Masonic Quarterly Magazine.
.Περιοδικό Εφημέριος, τεύχος 4, Απρίλιος 2006 (http://aktines.blogspot.gr/2013/01/blog-post_5793.html).
14 Η Διορθόδοξος Επιτροπή που συνεδρίασε στην
Μονή Βατοπαιδίου από 8-23/6/1930 στο
Άγιον Όρος χαρακτήρισε τον Τεκτονισμό «ως
σύστημα αντιχριστιανικόν και πεπλανημένον».
15 Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας
της Ελλάδος στις 12-10 1933 συν τοις άλλοις υπογραμμίζει ότι ο Τεκτονισμός
«υπομιμνήσκει τας παλαιάς εθνικάς μυστηριακάς θρησκείας ή λατρείας, από των
οποίων κατάγεται και των οποίων συνέχειαν και αναβίωσιν αποτελεί» [Περ.
Εκκλησία 48, (4-12-1933), σ. 1].
16 Αγάπιος Κολυβάς Παπαντωνάτος (2007). «Κατά
μασόνων. Ανατροπή της φραγμασωνικής πίστεως» (1782). (Εκδοτική φροντίδα:π.
Γεώργιος Δ. Μεταλληνός και Χαράλαμπος Μηνάογλου. Τρίκαλα - Αθήνα: Πρότυπες
Θεσσαλικές Εκδόσεις). Το έργο του μακαριστού Αγαπίου, σώζεται ως έγγραφο σε
κώδικα (αρ. 18) της Ιεράς μονής Οσίου Γρηγορίου στο Άγιον Όρος. Ο κώδικας είναι
χαρτώος, σε σχήμα 8ο μεγάλο, σε καλή κατάσταση και η στάχωση είναι νεώτερη του
19ου αιώνα. Έχει δομή που χωρίζεται σε Προοίμιον, κυρίως έργο με 12 κεφάλαια
και επίλογο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου