ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ
ΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ (ΣΚΙΠΕΡΙΑ) ΚΑΙ ΤΟΥΣ «ΑΛΒΑΝΟΥΣ»/ΣΚΙΠΕΤΑΡΟΥΣ
Λ ευκή Χώρα2
Β ατικανού και Αυστρο-Ουγγαρίας έκτρωμα.
Α ρπακτή γη, Ελληνικής κυριότητος.3
Ν εοελληνικής Ιστορίας πλαστογραφία.
Ι λλυρικής ιστορίας σφετεριστής.
Α ντρον Ανήμερων Σκιπετάρων.4
Καρικατούρα
αναπαριστώντας την «Αλβανία» με το επίσημο όνομά της ΣΚΙΠΕΡΙΑ (SHQIPERIA), σε κατάσταση… άμυνας απέναντι στους
γείτονές της. Το Μαυροβούνιο παρουσιάζεται
υπό την μορφή πιθήκου, η Ελλάδα ως
λεοπάρδαλη και η Σερβία ως φίδι. Το
Σκιπετάρικο κείμενο γράφει: «Φύγετε
μακριά μου! Αιμοβόρα πλάσματα!»
ΜΕΡΟΣ 20ον
8. ΤΟ
ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΩΝ ΣΚΙΠΕΤΑΡΩΝ, ΓΙΑ ΟΛΙΚΗ ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ ΤΗΣ ΗΔΗ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗΣ
ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΦΕΛΛΗΝΙΣΜΟΝ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ5
α. Υφαρπαγή γεωργικών εκτάσεων που ανήκουν σε Έλληνες της Εθνικής
μειονότητος της Βορείου Ηπείρου.
Στις 5
Νοε. 2011 οι Έλληνες βορειοηπειρώτες, πρόεδροι του Βορειοηπειρωτικού Φόρουμ
και της Ενωσης Χειμαρριωτών «E» 1/11, με επικεφαλής τους Φρέντη Μπελέρη και
Άγγελο Κοκαvέσση, προέβησαν σε διαμαρτυρία προς την Σκιπετάρικη κυβέρνηση, καταγγέλλοντες όλες τις αλβανικές κυβερνήσεις, για συντονισμένες
ενέργειες με στόχο την υφαρπαγή εκτάσεων που ανήκουν στις ελληνικές
μειονονοτικές κοινότητες.
Τις κατηγόρησαν για μεθοδευμένο σχέδιο
αφελληνισμού της Β. Ηπείρου και συρρικνώσεως του μειονοτικού πληθυσμού, μέσω
διωγμών, καταπατήσεως ανθρωπίνων δικαιωμάτων και περιουσιών των Ελλήνων.
«Σήμερα στην Αλβανία διαπράττεται ένα μεγάλο
έγκλημα», υπογράμμισε χαρακτηριστικά, σε συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος του
Βορειοηπειρωτικού Φόρουμ, Άλκης Παπάς. Τόσο ο ίδιος όσο και ο γ.γ. της
Ένωσης Χειμαρριωτών, Φρέντυ Μπελέρης, έκαναν λόγο για συντονισμένες
ενέργειες των αλβανικών κυβερνήσεων μετά το 1990, με στόχο την υφαρπαγή τεράστιων
εκτάσεων που ανήκουν στις ελληνικές μειονοτικές κοινότητες, ενώ εξέφρασαν τη λύπη τους για την αδράνεια της ελληνικής κυβερνήσεως στο
συγκεκριμένο θέμα.
Από αμφοτέρους αναφέρθηκαν τα εξής:
«Σε τρεις νόμους του 1991, του 1993 και του
1995, μοιράστηκε η καλλιεργήσιμη, η οικοδομήσιμη και η χορτολειβαδική γη
αντίστοιχα. Βάσει των δύο τελευταίων, κυρίως, νόμων, μεθοδεύεται συστηματικά η
μοιρασιά της κρατικής -μέχρι την πτώση του κομμουνισμού- γης των Ελλήνων
Βορειοηπειρωτών, σε «Αλβανούς»-Σκιπετάρους, που φέρουν τίτλους
ιδιοκτησίας από αγάδες και μπέηδες ή ακόμη και «αμφιβόλου γνησιότητας» τίτλους,
με τους οποίους διεκδικούν και παίρνουν εκτάσεις, δίπλα σε ελληνικά χωριά, με επακόλουθο την αλλοίωση της πληθυσμιακής
συνθέσεως…. «Η γη εντός των αναγνωρισμένων μειονοτικών ζωνών ανήκει στην
μειονότητα. Δώσαμε αγώνες για να φύγει η Οθωμανική αυτοκρατορία, να αποκτήσουμε
ελευθερία, να πάρουμε πίσω την περιουσία μας».
Το 90%
των παραλιακών εκτάσεων - φιλέτων εντός της μειονοτικής ζώνης έχουν περάσει σε
χέρια Αλβανών-Σκιπετάρων.
Γίνεται συστηματική «εθνοκάθαρση» που
συντελείται με οργανωμένη στρατηγική, βαπτισμένη προσφάτως και ως «τουριστική
ανάπτυξη». Όπως επεσήμανε, κλιμάκιο
της Παγκόσμιας Τράπεζας Επενδύσεων (υπεύθυνος για την Αλβανία είναι ο γαμπρός
του Σαλί Μπερίσα), επισκέφθηκε πρόσφατα την Χειμάρρα και άσκησε πίεση στον
Ελληνα δήμαρχο Βασίλη Μπολάνο, να αποδεχθεί στο σύνολό του το πρόγραμμα
τουριστικής ανάπτυξης της παραλίας, που «ενσωματώνει καταπατήσεις γης της
μειονότητας».
Η πλέον χαρακτηριστική περίπτωση αφορά έκταση
8.500 στρεμμάτων στο Πόρτο Παλέρμο,
η οποία, ενώ ανήκει σε 150 οικογένειες Χειμαρριωτών, περιήλθε με δικαστική
απόφαση στην ιδιοκτησία κάποιου «αχυρανθρώπου
αυστριακής εταιρείας, που θέλει να κατασκευάσει τουριστικό χωριό στην περιοχή».
Επισημάνθηκε ο «λυσσαλέος πόλεμος» που υφίστανται ο Έλληνας δήμαρχος και όλες
οι δυνάμεις της ελληνικής μειονότητας, από τα αλβανικά ΜΜΕ και οι πιέσεις από
την αλβανική κυβέρνηση (π.χ. το εθνικό λογιστήριο της Αλβανίας έχει δεσμεύσει
τα έσοδα του Δήμου Χειμάρρας).
Και σε όλα αυτά τα εγκλήματα σε βάρος των
Ελλήνων Βορειοηπειρωτών, οι Ελλαδικές κυβερνήσεις αδρανούν, σιωπούν,
διευκολύνοντας έτσι το καταστροφικό έργο των Σκιπετάρων σε βάρος των Ελλήνων
της Βορείου Ηπείρου μας.
β. Η «Αλβανοποίηση» της Ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς των
Βορειοηπειρωτών.
Στο στόχαστρο
αλβανικών ακραίων εθνικιστικών Σκιπετάρικων κύκλων, περιήλθε προσφάτως, το
Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού στο πανεπιστήμιο
του Αργυροκάστρου, με αφορμή δυο ντοκιμαντέρ που αφορούν στην ιστορία και τον
πολιτισμό της Ηπείρου και τον ελληνοϊταλικό πόλεμο.
Κατά τους επικριτές,
που καταγράφονται στον χώρο κάποιων ΜΜΕ, «Τσάμηδων» πολιτικών, αλλά και του
πανεπιστημίου: «το περιεχόμενό των ντοκιμαντέρ, αποτέλεσμα ακαδημαϊκής έρευνας,
ξεφεύγει από τα όρια των «εθνικών
γραμμών», και ως εκ τούτου ο δημιουργός του τμήματος καθηγητής και
δημοσιογράφος Παναγιώτης Μπάρκας,6 πρέπει να διωχθεί, ακόμα και ποινικά...».
Ο πρώην καθηγητής στο πανεπιστήμιο
Αργυροκάστρου Παναγιώτης Μπάρκας (απελύθη το 2012), υπεστήριξε με επιστολή του
στην ιστοσελίδα "Βορειοηπειρώτης", ότι «με κυνηγάνε, γιατί θέλησα να αποδείξω την
ελληνικότητα της Β. Ηπείρου».
Στην επιστολή του ο Π. Μπάρκας μεταξύ των
άλλων τονίζει και τα εξής: «Η
αλήθεια είναι με το μέρος μου και δεν έχει γιατί να φοβηθώ. Δεν ήθελα την
δημοσιότητα διότι όσο περνάει ο καιρός από την απόλυσή μου από το Πανεπιστήμιο,
τόσο περισσότερο πείθομαι ότι, «πληρώνω, εγώ και οικογένεια μου επειδή, μέσα
από το πανεπιστήμιο θέλησα με επιστημονική έρευνα να αποδείξω την ελληνικότητα
του πολιτισμού που κείτεται εγκαταλελειμμένος και ιδιοποιημένος από Αλβανούς
και Ιταλούς στο Βόρειο Τμήμα της Ηπείρου και ότι, εμείς οι σημερινοί Έλληνες,
είμαστε οι νόμιμοι και μόνιμοι κληρονόμοι του».
Δυστυχώς οι Αλβανοί στις διεκδικήσεις τους
όχι μόνο ενώθηκαν, αλλά στην δίωξή μου βρήκαν αρωγό, την σιωπή του ελληνικού κοινού και τη
συμπαράσταση αρκετών παραγόντων από την ελληνική μειονότητα και Ελλάδα. Οι
Αλβανοί το έκαναν πείσμα και αποτελούν πλέον μια αλυσίδα που θα χρειαστεί το
τσεκούρι του δικαστηρίου ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο Στρασβούργο να ηττηθεί. Οι
Έλληνες αν δεν κάνουν σεχίρι, τρίβουν τα χέρια από χαρά, ή νιώθουν αδύναμοι να
συμβάλουν στην αποκατάσταση της δικαιοσύνης…..».
Οι αντιδράσεις των απογόνων
των φυλάρχων
ληστάρχων-Σκιπετάρων, εξεδηλώθησαν με
χυδαίες ύβρεις και απειλές κατά της ζωής του καθηγητού Μπάρκα, γεγονός που
προκάλεσε αντιδράσεις τόσο στους κόλπους της ελληνικής μειονότητας στην
Αλβανία, όσο και στις Αθήνες.
Σε ανακοίνωσή της, η μειονοτική
οργάνωση «ΟΜΟΝΟΙΑ» έκανε λόγο για «οργανωμένη επίθεση κατά του ανώτατου
δημοσίου εκπαιδευτικού ιδρύματος της Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία»,
«διαστρέβλωση των αληθειών των ντοκιμαντέρ» καθώς επίσης και για «αρρωστημένο
εθνικισμό».
Ταυτόχρονα, η
ελληνική διπλωματική αποστολή στα Τίρανα και το Αργυρόκαστρο προέβη, κατόπιν
εντολής του Ελληνικού ΥΠΕΞ, στις προβλεπόμενες ενέργειες, για να εκφράσει
αρμοδίως το ενδιαφέρον και τις ανησυχίες των Αθηνών, για τις εναντίον του
καθηγητού επιθέσεις, που μπορεί να οδηγήσουν στην στοχοποίησή του (ΣΣ: Πάντοτε σε παρόμοιες σοβαρές
περιπτώσεις, η αντίδραση από επίσημης Ελλαδικής πλευράς ήταν η «βρονταία σιωπή»
ή πλατωνική διαμαρτυρία).
Μετά τις ξεκάθαρες
προκλήσεις τους σε ιστορικό, πολιτικό και κοινωνικοοικονομικό επίπεδο, φαίνεται
ότι οι Αλβανοί «αλωνίζουν» και πάλι σε βάρος του ελληνικού στοιχείου της
Βορείου Ηπείρου, τώρα και σε επίπεδο αρχαιολογίας και πολιτισμού!
Έτσι, μορφή
χιονοστιβάδας παίρνουν οι αντιδράσεις πολλών ομογενών μας για την τακτική των
Αλβανών να καταστρέφουν
ή να «θάπτουν»
τα αρχαιοελληνικά μνημεία της Βορείου Ηπείρου (Νοτίου Αλβανίας) για
να αναδείξουν μόνον τα ρωμαϊκά, ενώ άλλα ελληνικά, τα
παρουσιάζουν ως ρωμαϊκά ή «ιλλυρικά»!!!
Όμως, το πλέον
ανησυχητικό είναι, ότι η Ελληνική πλευρά
δεν κάνει απολύτως καμία κίνηση για να υπερασπιστεί την Ελληνικότητα των
ευρημάτων, κυρίως στην περιοχή της Αδριανουπόλεως, στην ουσία Δρυϊνουπόλεως
που είναι και η ονομασία της κοιλάδας. Στην αδιαφορία, σημειώνει ο
καθηγητής Μπάρκας, τόσον από το Ελληνικό
κράτος, όσον και από το εντόπιο ελληνικό στοιχείο, «Ειδική περίπτωση
είναι η εσκεμμένη αδιαφορία του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στο Αργυρόκαστρο
και οι πράξεις φιμώσεως, κάθε προσπάθειας αντικρούσεως των Αλβανό-ιταλικών
ισχυρισμών».
Αυτή η στάση της
εγκαταλείψεως των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου, στο έλεος των ληστοσυμμοριτών
Σκιπετάρων, έχει προβληματίσει έντονα πολλούς φορείς της περιοχής, που ζητούν
από την Ελληνική πλευρά, να συνεργαστεί με την Αλβανική, για την ανάδειξη των
ελληνικών μνημείων.
Όμως, αι Αθήναι, όπως
πράττουν πάντα, από της μεταπολιτεύσεως μέχρι σήμερα, κάνουν πως δεν ακούνε τις
κραυγές και απεγνωσμένες εκκλήσεις των Ελλήνων ομογενών μας..
γ. Η ανίερη
συνεργασία Ιταλίας και Αλβανίας, στο συντελούμενο πολιτιστικό έγκλημα κατά του
Ελληνισμού.
Ο προμνησθείς Έλληνας
καθηγητής, στο παρελθόν, είχε επισημάνει την ανίερη συμμαχία Αλβανών και Ιταλών
το 2011, αναφέροντας τα εξής με αφορμή επίσκεψη ιταλικής αντιπροσωπείας στο
Αργυρόκαστρο: «Την πραγματική διάσταση της ιταλικής παρουσίας στο Αργυρόκαστρο
έδωσε την προηγούμενη εβδομάδα (Νοε. 2011) ο Αλβανός Υπουργός Πολιτισμού Aldo Bumci.
Παρευρισκόμενος στα εγκαίνια έκθεσης φωτογραφίας με θέμα την αρχαιολογική πόλη
της Αδριανούπολης στην καρδιά της ελληνικής μειονοτικής περιοχής της Δρόπολης,
ο Bumci είπε ότι «αυτή η έκθεση είναι τμήμα της κοινής Αλβανό-ιταλικής πολιτιστικής κληρονομιάς,
είναι η απόδειξη των δεσμών των δύο λαών από την αρχαιότητα».
«Η αλήθεια όμως δεν
έχει καμιά σχέση με τα όσα λέγονται. Η Αδριανούπολη είναι μια από τις 15
αρχαίες ελληνικές πόλεις στην κοιλάδα του Δρίνου, στο νομό Αργυροκάστρου,
όπου στην πλειοψηφία κατοικείται από Έλληνες. Για τις συγκεκριμένες πόλεις, ή απουσιάζει εντελώς η αρχαιολογική
σκαπάνη ή πλαστογραφείται και
παραποιείται η ελληνική ταυτότητά τους».
Και προσέθεσε: «Στην
Αδριανούπολη λόγου χάρη, το Ιταλικό πείσμα για την παρουσίαση της αρχαίας
πόλεως ως Ρωμαϊκής και ως η κεντρομόλου ισχύος του ρωμαϊκού πολιτισμού στην
συγκεκριμένη κοιλάδα, διαδέχεται τις αρχαιολογικές θέσεις του Αλβανικού
κομμουνιστικού καθεστώτος. Έρευνα Ελλήνων καθηγητών στο Πανεπιστήμιο
Αργυροκάστρου, το 2009-2010, απέδειξε με στοιχεία ότι η «ρωμαϊκή παρέμβαση» στην Αδριανούπολη, - στην
ουσία Δρυϊνούπολη που είναι και η ονομασία της κοιλάδας- έγινε πάνω σε αρχαία
ελληνική πόλη με υλικά αρχαίου ελληνικού πολιτισμού»!
Παρ’ όλα αυτά, «Οι
Ιταλοί, συγκεκριμένα το Πανεπιστήμιο της Ματσεράτα και οι Αλβανοί του
Πανεπιστημίου Αργυροκάστρου, αναγκάστηκαν να δεχτούν για πρώτη φορά ότι στην
Αδριανούπολη προϋπήρχε ελληνικός πολιτισμός, αλλά ….όχι ανεπτυγμένος. Ταυτόχρονα έσπευσαν
να αφαιρέσουν δια της βίας και εξαφανίσουν αρκετά από τα στοιχεία της ελληνικής
καταγωγής της πόλης. Δυστυχώς, όμως,
γι’ αυτούς, οι πιο πρόσφατες ανασκαφές των ιδίων έφεραν στο φως νέα ελληνικά
ευρήματα ελληνιστικής περιόδου. Τα νέα ευρήματα, ναοί και άλλα κτίρια, μιλούν
για ένα πολύ ανεπτυγμένο πολιτισμό, τα οποία αποσιωπήθηκαν αμέσως. Οι Ιταλοί, με
στήριγμα την Αδριανούπολη, έχουν «καταρτίσει» αρχαιολογικούς χάρτες του
Ρωμαϊκού Πολιτισμού στην περιοχή….Ταυτόχρονα, όποια ελληνικά
αρχαιολογικά μνημεία δεν μπορούν να «βαπτιστούν» Ρωμαϊκά, οι Αλβανοί τα
βαπτίζουν Ιλλυρικά. Την τύχη αυτή έχει η Αντιγόνεια, η γνωστή πόλη του
στρατηλάτη Πύρρου στην ίδια κοιλάδα, του Δρίνου. Όσο ο Πύρρος, τόσο και η πόλη
του, αφιερωμένη στη σύζυγό του, την οποία πόλη έκαψε ο Ρωμαίος Αιμίλιος Παύλος
το 198 προ Χριστού, παρουσιάζονται στην Αλβανική βιβλιογραφία, ως μνημεία
Ιλλυρικά».
Η σταγόνα που
ξεχείλισε το ποτήρι ήταν η έκθεση φωτογραφίας που εγκαινιάστηκε πρόσφατα στο
Αργυρόκαστρο, με θέμα την αρχαιοελληνική πόλη της Αδριανουπόλεως. Η έκθεση
εντάχθηκε στο πλαίσιο της 11ης εβδομάδας της Ιταλικής Γλώσσας.
Εξετέθησαν 60
φωτογραφίες από τις ανασκαφές που γίνονται τα τελευταία χρόνια στην ευρύτερη
περιοχή της Δερόπολης και κυρίως γύρω από το αρχαίο θέατρο των Σωφράτικων, από
Ιταλούς και Αλβανούς αρχαιολόγους των Πανεπιστημίων Ματσεράτα και
Αργυροκάστρου. Όπως αναφέρει η ειδησεογραφική ιστοσελίδα borioipirotis. blogspot.com, «Αλβανοί και Ιταλοί
προσπαθούν να αναδείξουν τα ευρήματα της Ρωμαϊκής Περιόδου, αποκρύπτοντας αυτά
της Ελληνικής, ενώ υπάρχουν και καταγγελίες για την καταστροφή τους»!
Σύμφωνα με την
ιστοσελίδα, στα εγκαίνια της εκθέσεως το «παρών» έδωσε και ο Υπουργός
Πολιτισμού της Αλβανίας Άλντο Μπούμτσι, ο οποίος τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι
η έκθεση είναι τμήμα της «κοινής αλβανό-ιταλικής πολιτιστικής
κληρονομιάς, είναι η απόδειξη των δεσμών των δύο λαών από την αρχαιότητα και ότι,
όπως ο ιταλικός πολιτισμός είναι γνωστός στη χώρα του, έτσι πρέπει και ο
αλβανικός πολιτισμός να γίνει πιο γνωστός στην Ιταλία»!
Υπενθυμίζεται, ότι
στην περιοχή, εκτός από τις δεκάδες εκκλησίες, υπάρχει πλήθος σημαντικών
αρχαιοελληνικών μνημείων. Για παράδειγμα, στην Φοινίκη, την παλαιά πρωτεύουσα
της Χαονίας και της Ηπείρου, υπάρχει το περίφημο Βουθρωτό και τα μνημεία, όπως
το Βαπτιστήριο, η πύλη του Λέοντος κ.α. Να σημειωθεί, ότι το Βουθρωτό
προστατεύεται από την Ουνέσκο, ενώ περισσότερης αναδείξεως χρήζουν και άλλα
μνημεία, όπως το θέατρο και η Νεκρόπολη της Αδριανουπόλεως.
δ. Η βιαία
«απάλειψη» της ελληνικής εθνικότητος των Βορειοηπειρωτών7
Μετά τις διώξεις, τις δημεύσεις περιουσιών, την καταστροφή ή
σφετερισμό της πολιτιστικής κληρονομιάς των Ελλήνων και τις δολοφονίες Ελλήνων
Βορειοηπειρωτών από παρακρατικούς της «Αλβανικής» Μαφίας, η Σκιπετάρικη
κυβέρνηση, με την τελευταία απογραφή των κατοικούντων στην Σκιπερία (2011), απέδειξε ότι στρατηγικός της
στόχος είναι:
Ο εκμηδενισμός της ελληνικής εθνικής μειονότητας, η εξαφάνιση των ελληνικής καταγωγής
πολιτών, ακόμη και ως στατιστική καταγραφή, από τα δημογραφικά αρχεία της.
Το Συνταγματικό Δικαστήριο της Σκιπερίας/Αλβανίας, επικαλούμενο
συνταγματικές ελευθερίες, κατήργησε πλήρως τον όρο «εθνικότητα», τον όρο
«σύμφωνα με την εθνικότητα των γονέων», από τις ληξιαρχικές πράξεις. Ουσιαστικά
στα έγγραφα «Περί οικογενειακής καταστάσεως», δεν υπάρχει πλέον, καμία σχετική
αναφορά, πέρα απ' την υπηκοότητα, το ονοματεπώνυμο και τον τόπο καταγωγής.
Η μάχη της απογραφής είχε ξεκινήσει μήνες
πριν και οι όροι και οι προϋποθέσεις ανατράπηκαν με τροπολογία που πέρασαν από
το Αλβανικό Κοινοβούλιο τον Ιούλιο τα κόμματα των “Τσάμηδων”. Σύμφωνα με αυτήν, το Δικαστήριο θεώρησε ότι « ο όρος
«εθνικότητα», όπως ορίζεται στο άρθρο 6 / 1 και 8, ο όρος “εθνικότητα, σύμφωνα
με την εθνικότητα των γονέων", όπως ορίζεται στο άρθρο 42 / 2, γράμμα “e”,
και το άρθρο 58 του Αστικού Κώδικα κατάστασης, παραβιάζουν την αρχή της
ασφάλειας δικαίου και είναι αντίθετες προς τα άρθρα 20 και 35 του Συντάγματος».
Ουσιαστικώς ανετράπη το
θεμελιώδες δικαίωμα του ατομικού
αυτοπροσδιορισμού, καθώς η νέα νομοθεσία προέβλεπε ότι η ψευδής δήλωση
εθνικής καταγωγής, που θα διαπιστώνεται με την σύγκριση των στοιχείων από τα
ληξιαρχεία, θα διώκεται ποινικά και θα τιμωρείται με πρόστιμο. Αν δηλαδή κάποιος δήλωνε ελληνική καταγωγή
και διαπιστώνετο στο ληξιαρχείο, ότι δεν έχει καταγραφεί ως μέλος της εθνικής
μειονότητας, τότε θα διώκεται, εκτός των άλλων και με πρόστιμο 750 Ευρώ !!!
Και ποιος ελέγχει την ακρίβεια και
γνησιότητα των ληξιαρχικών πράξεων στην Σκιπερία;
Οι Σκιπετάροι
απόγονοι (βιολογικοί και πνευματικοί) των ληστάρχων του 13ου αιώνος και οι
μαφιόζοι υποτακτικοί τους, στους οποίους οι υπερατλαντικοί προστάτες, τους
έχουν χορηγήσει μανδύα προστασίας και το «ακαταδίωκτον»!.
Επίσης η αλβανική
κυβέρνηση εξαίρεσε από την απογραφή, όσους μένουν εκτός Αλβανίας τον τελευταίο
χρόνο, άρα μεγάλο μέρος των Βορειοηπειρωτών. Καμία σημασία δεν
δίνει πλέον η Αλβανία στην Ελλάδα και στις άνευ αντικρύσματος, όπως
αποδεικνύεται, δηλώσεις περί προστασίας των Βορειοηπειρωτών.
Υπό αυτές τις συνθήκες, διεξήχθη η τελευταία
απογραφή-παρωδία, που εθύμιζε απογραφές κομμουνιστικών και απολυταρχικών
κρατών.
Άμεση ήταν
η αντίδραση τόσο του Κόμματος Ένωσης
Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΚΕΑΔ) όσο και της Ομόνοιας, όταν ανακοινώθηκαν τα
αποτελέσματα της απογραφής στην Αλβανία, σύμφωνα με την οποία, για πρώτη φορά
στην ιστορία του αλβανικού κράτους, ο αριθμός των Ελλήνων στην χώρα
περιοριζόταν σε μόλις 24.243 άτομα ή
το 0,87% του συνολικού πληθυσμού !!!!!.
Σε ανακοίνωσή του, το Κόμμα Ένωσης Ανθρωπίνων
Δικαιωμάτων (ΚΕΑΔ), αναφέρει ότι δεν αναγνωρίζει το αποτέλεσμα της απογραφής
και πως θεωρεί την διαδικασία συγκεντρώσεως στοιχείων «στημένη». Τόνισε, δε,
πως «δεν απεικονίζει
(η απογραφή) την πραγματικότητα στην Αλβανία» και ότι οι μειονότητες θα αποτανθούν στα διεθνή fora διότι, «η απογραφή
εμπεριέχει προκλητικά στοιχεία και αποτελεί κίνδυνο για την περιοχή και την
Ευρώπη».
Στο ίδιο μήκος κύματος, η Ομόνοια κατήγγειλε
«την κραυγαλέα προβοκάτσια που επιχειρείται εις βάρος της ελληνικής εθνικής
μειονότητας», όπως ανέφερε και θεώρησε την απογραφή «στατιστική συρρίκνωση». Υπογράμμισε μάλιστα, ότι θα διενεργήσει η
ίδια την δική της απογραφή... Στο μεταξύ, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Γκαζέτα Σκιπτάρε», τις επόμενες ημέρες της απογραφής, συνεδρίασε η Ιερά
Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας, όπου συζητήθηκε το θέμα της
απογραφής, αφού οι ορθόδοξοι εμφανίζονταν ως τρίτη μεγαλύτερη θρησκευτική
ομάδα, με την διαφορά, μάλιστα, από τους δεύτερους παπικούς, να φτάνει σχεδόν
το 4%.
«Τα στοιχεία που
δόθηκαν στην δημοσιότητα δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, μας
εκπλήσσουν και είναι απαράδεκτα»,
δήλωσε στην εφημερίδα, ο εκπρόσωπος της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας, Θωμάς
Δήμας. Στον αντίποδα, την ικανοποίησή του για τα αποτελέσματα της απογραφής
εξέφρασε το κόμμα των «Τσάμηδων» PDIU και η Ερυθρόμαυρη (Νεοναζιστική) Συμμαχία.
Βάσει της απογραφής, ο πληθυσμός της χώρας
είναι σήμερα 2.821.977 κάτοικοι, ενώ
στην απογραφή του 2001 ήταν 3.069.275,
δηλαδή σε δέκα χρόνια, ο πληθυσμός της Σκιπερίας μειώθηκε κατά 8%, γεγονός που ο υπουργός Καινοτομίας Γκεντς Πόλο απέδωσε στην μετανάστευση. Από την απογραφή προέκυψε
ακόμη ότι ο αριθμός των γεννήσεων μειώθηκε από 53 χιλ. ετησίως το 2001 σε 34
χιλ. το 2011. Η μέση ηλικία του πληθυσμού ανήλθε από 30,6 έτη το 2001, σε 35,3
έτη το 2011. Οι υπερήλικες αποτελούν το 2011 το 11% του πληθυσμού, σε σύγκριση
με 8% του πληθυσμού που ήταν το 2001. Σημειώνεται, ότι στην Αλβανία υπάρχουν 67.593 αναλφάβητοι, 30.000 εκ των οποίων δεν πήγαν ποτέ
σχολείο.
Τι και
αν «κατεγράφησαν» 67.593 αναλφάβητοι
Σκιπετάροι; Από αυτούς θα επιλέξουν οι μισέλληνες Σκιπετάροι- σύγχρονοι
φύλαρχοι καταπατητές της Βορείου Ηπείρου-
τους ένοπλους
«Τσάμηδες», τους Σκιπετάρους Τζιχαντιστές, για να
υλοποιήσουν την τελευταία φάση εξαφανίσεως του ελληνισμού από την Σκιπερία,
αλλά και όλες τις άλλες σωβινιστικές φαντασιώσεις τους. Κάπως έτσι λεηλάτησαν και έκλεψαν την γη των Σέρβων, το Κοσοβο-Μετόχια.
Φυσικά μετά από έγκριση και κάθε είδους βοήθεια, από τα μεταπολεμικά αφεντικά
τους!
Και το
επιτακτικό ερώτημα για την περίπτωση, είναι το εξής:
Που είναι η ελλαδική κυβέρνηση των Αθηνών,
ενώ συντελείται στην Βόρειο Ήπειρο ένα νέο δράμα, ένα νέο έγκλημα κατά του
Ελληνισμού;
Όλες οι μεταπολιτευτικές Ελλαδικές
κυβερνήσεις, εγκατέλειψαν τους ηρωϊκούς Έλληνες Βορειοηπειρώτες στην τύχη τους,
να μάχονται μόνοι και αβοήθητοι. Ούτε μια καταγγελία στην διεθνή κοινότητα για
καταπάτηση των κατοχυρωμένων βάσει διεθνών συνθηκών, δικαιωμάτων των Ελλήνων
στην Σκιπερία, ούτε μία έντονη και αποτελεσματική διπλωματική διαμαρτυρία, προς
την κυβέρνηση της Σκιπερίας. Κάπως έτσι απωλέσαμε και την Ανατολική Ρωμυλία!
Έλληνες Πυργοφύλακες Βορειοηπειρώτες!!
Μη
φοβείσθε! Η ώρα της κρίσεως πλησιάζει! Έρχονται αφανώς και χωρίς
τυμπανοκρουσίες, «ως κλέπτες εν νυκτί», οι Ρωμηοί/ Ορθόδοξοι
Έλληνες, ως εκδικητές και απελευθερωτές της προαιώνιας γης των αρχαίων
Ελλήνων προγόνων μας!!!
Συνεχίζεται
1 Αλάστωρ<άλαστος>-ορος
(ο και σπν. η)=Ασεβής,
κακούργος, φονεύς και μιαίνων όσους τον
πλησιάσουν, αποτρόπαιος (Λεξ. Σκ. Βυζαντίου, σ. 43).
2 Η ετυμολογία της λέξεως Αλβανία προέρχεται
από την ρίζα Αλβ-ή Αλπ-.
Ονομάζεται Λευκή Χώρα, με καθαρώς γεωγραφική σημασία, από το χρώμα της χιόνος
που μονίμως σχεδόν σκεπάζει τις λίαν ορεινές περιοχές ή το χρώμα του ηλίου που
συχνότατα βλέπουν οι κατοικούντες σε λίαν ορεινές περιοχές (Το λευκό είναι το
συνηθέστατο ένδυμα και παραδοσιακή στολή των χωρικών της Αλβανίας). Περισσότερα
στην ανάλυση του κεφ. Αλβανία και
«Αλβανοί» /Σκιπετάροι.
3 Αρπακτός,ή,όν
= Ο
παρθείς (αποκτηθείς) με αρπαγήν, κλοπιμαίος.
4 Ανήμερος (ο,η)= Άγριος, απάνθρωπος.
5 Πηγές:
-Αλβανία: Εθνικιστικοί κύκλοι απειλούν
τη ζωή ομογενή καθηγητή iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/242420/alvania-ethnikistikoi-kykloi-apeiloyn-ti-zoi-omogeni-kathigiti#ixzz42UyKcTBN, 23|12|2015 18:52
- www.newsbomb.gr/.../me-kynigane--giati-thelisa-na-apodeixo-tin-ellinik...3
Ιουλίου 2012.
- http://www.himara.eu/adver/KHimariot/konferenca3_1.html
- Γιάννης Φώσκολος, Posted
by akroqeravnos, 5 Νοε. 2007.
6 Ο Έλληνας Παναγιώτης Μπάρκας, γεννήθηκε το 1958 στο Αργυρόκαστρο Αλβανίας.
Είναι απόφοιτος της Φιλολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Τιράνων. Για πολλά
χρόνια εργάστηκε ως δημοσιογράφος σε αλβανικά ΜΜΕ και ως ανταποκριτής πολλών
ελληνικών ΜΜΕ. Υπήρξε βασικός συνεργάτης του ραδιοφωνικού σταθμού ΣΚΑΪ, του
Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων και της ΕΡΑ. Διετέλεσε καθηγητής στο Τμήμα
Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου, απ’ όπου
απολύθηκε το 2012, επειδή διεμαρτυρήθη για τα εγκλήματα (αρχαιολογικά και
πολιτισμικά) που γίνονται από το 2000, σε βάρος της αλήθειας για τα ιστορικά
μνημεία της Βορείου Ηπείρου, από τους Αλβανούς και Ιταλούς.
Διετέλεσε επίσης μέλος της εξαμελούς
ιδρυτικής ομάδας της πολιτικής οργανώσεως των Ελλήνων της Αλβανίας «Ομόνοια»
και ένας από τους πέντε βουλευτές της Εθνικής ελληνικής μειονότητας» που
εξελέγησαν από την Ομόνοια στην πρώτη αλβανική πλουραλιστική Βουλή. Είναι
συνιδρυτής δύο εφημερίδων στην ελληνική γλώσσα που εκδίδονται για την εθνική
ελληνική μειονότητα στην Αλβανία, συγγραφέας του βιβλίου Προδομένη εξέγερση
(στην αλβανική γλώσσα), καθώς και του πανεπιστημιακού εγχειριδίου «Τα
λαογραφικά».
Η Ελλάδα, στην προσπάθεια της να διεκδικήσει τη Βόρεια Ήπειρο, έκανε πολλές προσπάθειες ώστε να εξελληνίσει τους Βλάχους της Αλβανίας. Σε ορισμένα βιβλία στην ελληνική βιβλιογραφία, δεν αναφέρονται καν οι Βλάχοι ως ξεχωριστή ομάδα/εθνότητα αλλά συνυπολογίζονται με τους Έλληνες, με αποτέλεσμα έτσι να διογνώνεται τεχνιτά ο αριθμός των Ελλήνων της Αλβανίας. Συνήθως οι Έλληνες μιλάνε για 400.000 βορειοηπειρώτες Έλληνες, αλλά σε ορισμένα βορειοηπειρωτικά έντυπα αναφέρεται και ο αριθμός των 700.000. Αυτό μπορεί να προκαλέσει μόνο γέλιο σε όσους γνωρίζουν την πραγματικότητα και την ελληνική προπαγάνδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην προσπάθεια του εξελληνισμού των Βλάχων της Αλβανίας, η Ελλάδα χορηγούσε σχετικά εύκολα βίζες, άδειες εργασίας και υποτροφίες για τα παιδιά τους, την ίδια στιγμή που με δυσκολία τις έδινε στους καθεαυτό Έλληνες της μειονότητας, καθώς επίσης παλαιότερα έδινε σε πολλούς Βλάχους από ένα χρηματικό ποσό (γύρω στα 350 ευρώ). Οι σύλλογοι των Ελληνόφρονων Βλάχων, διαχειρίζονταν την παροχή των αδειών εργασίας και της βίζας, εκδίδοντας πιστοποιητικά που να αποδείκνυαν την βλάχικη καταγωγή των αιτούντων.
Τον Οκτώβριο του 2011 έγινε απογραφή του πληθυσμού στην Αλβανία. Ο Πρόξενος της Ελλάδας στην Κορυτσά (τότε), Θεόδωρος Οικονόμου-Καμαρινός, κατά τη διάρκεια μίας εδήλωσης προέτρεψε τους Βλάχους της περιοχής να απογραφούν και να δηλώσουν Έλληνες. Είχε μάλιστα τη βοήθεια ορισμένων ελληνοφρόνων Βλάχων της περιοχής, ενταγμένων στη μειονοτική ελληνική οργάνωση ‘Ομόνοια’. Είπε ο Πρόξενος: «Στην Κορυτσά υπάρχουν Έλληνες και πρέπει να απολαμβάνουν μειονοτικών δικαιωμάτων, όπως όλοι οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου και της υπόλοιπης Αλβανίας». Επίσης, κάλεσε τους εκτός μειονοτικών περιοχών Βορειοηπειρώτες να δηλώσουν την ελληνική τους καταγωγή στην απογραφή πληθυσμού, λέγοντας πως οι Βλάχοι της Αλβανίας έχουν ελληνική συνείδηση! Μία μικρή μερίδα των Βλάχων της Αλβανίας ακολούθησε τις υποδείξεις του Έλληνα Προξένου και του πρόεδρου του παραρτήματος της Ομόνοιας στην Κορυτσά, Ναούμ Ντίσο.
Ο Σύλλογος Βλάχων της Αλβανίας (Shoqata ‘Arumunët e Shqipërisë’) αντέδρασε στις δηλώσεις του Έλληνα Πρόξενου στην Κορυτσά. Ο πρόεδρος του εν λόγω συλλόγου (ιδρύθηκε στις 24 Οκτωβρίου του 1991, μετά την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος), Vangjel Shundi, τεκμηρίωσε με εθνογραφικά, γλωσσικά και ιστορικά στοιχεία ότι οι ερχόμενοι στην Αλβανία τη 2η χιλιετία μ.Χ. από την Ιταλία και τη Δακία Βλάχοι, είναι οι Βλάχοι ή Αρουμάνοι της Αλβανίας και δεν έχουν σχέση με τον ελληνικό πληθυσμό. Σχετικά, ο Shundi αναφέρεται και στη ‘Διακήρυξη του Αλβανικού Λαού’, εκδοθείσας από τον αλβανικό σύλλογο ‘Drita’ στο Βουκουρέστι την 26η Μαϊου 1889.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Βλάχων της Αλβανίας έχει πει σε ρεπορτάζ του τηλεοπτικού καναλιού ‘TV Klan’ ότι οι παλαιοί τάφοι στην Κορυτσά φέρουν επιγραφές στην αρουμάνικη γλώσσα, η οποία ομοιάζει πολύ με την αλβανική γλώσσα. Σύμφωνα με τον Shundi, ο Έλληνας Πρόξενος στις δηλώσεις του: «…Πηγαίνετε να δείτε τους τάφους των παππούδων σας σε τι γλώσσα είναι γραμμένοι και τότε σκεφτείτε για το πως πρέπει να πράξετε. Σε αυτούς του τάφους οι πατεράδες σας έχουν γραφεί με ελληνικά ονόματα και η μάχη δεν τελειώνει με την απογραφή του ελληνικού πληθυσμού. Πρέπει να μάθετε τα δικαιώματα των μειονοτήτων και τα δικαιώματα αυτά πρέπει να εφαρμοστούν σε όλους τους τομείς του αλβανικού κράτους και ειδικά στην περιοχή που αντιπροσωπεύει την Βόρειο Ήπειρο…» (προσπαθόντας να επηρεάσει τους Βλάχους της Κορυτσάς ώστε να δήλωναν Έλληνες στην απογραφή) αναφερόταν στους καινούργιους τάφους των μεταναστών στην Ελλάδα, οι οποίοι για διάφορους λόγους έχουν μεταβάλει την ταυτότητά τους και μετά θάνατον θάβονται στην Κορυτσά.
ΔιαγραφήΟι παλιές ελληνικές επιγραφές στους τάφους και σε διάφορα κτήρια της περιοχής, δεν αποδεικνύουν αυτομάτως ελληνικότητα, καθώς επί πολλά χρόνια η γλώσσα στις θρησκευτικές εκκλησιαστικές τελετές ήταν τα ελληνικά, υπό την ασφυκτική και αφομοιωτική καθοδήγηση του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης. Μέχρι το 1937 άλλωστε η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας ανήκε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και η επίσημη εκκλησιαστική γλώσσα ήταν τα Ελληνικά. Και να θυμήσω εδώ κάτι για όσους δεν το γνωρίζουν. Γιατί το 1906 ο Έλληνας επίσκοπος της Κορυτσάς απαγόρευσε στους Βλάχους να θάβουν τους νεκρούς τους στο ορθόδοξο νεκροταφείο; (Arkivi privat i familjes Balamaci)
Ο Δανιήλ Μοσχοπολίτης (1754-1825), υπήρξε γνωστός Βλάχος λόγιος από την Μοσχόπολη, μαθητής του Θεόδωρου Καβαλιώτη, καθηγητή και διευθυντή της Νέας Ακαδημίας Μοσχοπόλεως. Ο Δανιήλ υπήρξε ιδιαίτερα γνωστός ως λόγιος και καθηγητής της Νέας Ακαδημίας, του περίφημου εκπαιδευτικού ιδρύματος που λειτουργούσε στην Μοσχόπολη τον 18ο αιώνα. Ήταν επίσης ο πρώτος που συνέγραψε τετράγλωσσο λεξικό (ελληνικό, βουλγαρικό, βλάχικο και αλβανικό) το 1794. Το έργο αυτό αποσκοπούσε στον εξελληνισμό των μη ελληνόφωνων πληθυσμών των Βαλκανίων, όπως παραδέχεται και ο ίδιος. Στο προοίμιο του έργου χαρακτηριστικά καλεί όλους να μάθουν ρωμαϊκά/ρωμαίικα (ελληνικά) και να γίνουν Ρωμαίοι (Έλληνες):
«Aλβανοί, Βλάχοι, Βούλγαροι, αλλόγλωσσοι χαρήτε
κι’ ετοιμασθήτε όλοι σας Ρωμαίοι να γενήτε,
βαρβαρικήν αφήνοντας γλώσσαν, φωνήν και ήθη…
Δεν είναι πλέον δύσκολο να μάθετε Ρωμαϊκά
και να μην βαρβαρίζετε με λέξεις πέντε δέκα…
Ξυπνήσατε από τον βαθύν ύπνον της αμαθείας,
Ρωμαϊκή γλώσσα μάθετε, μητέρα της Σοφίας…» (Αντώνης Κουτσουρής, «Η θέση της ελληνικής γλώσσας στη νοτιοανατολική Ευρώπη μετά το 1990 και η ελληνική πολιτική γλωσσικής διάχυσης», 2009)
Ας ξαναγυρίσουμε στις δηλώσεις του πρόεδρου του συλλόγου Arumunët e Shqipërisë. Όσον αφορά την εγγραφή στα δελτία απογραφής βάσει την εθνικότητας και του θρησκεύματος, για τον Vangjel Shundi το έντυπο του Ινστιτούτου Στατιστικής προσδιορίζει σαφώς την αρουμάνικη/βλάχικη καταγωγή και εκείνος τονίζει ότι η καταγωγή αυτή δεν υπάρχει λόγος να καταγραφεί ως ελληνική.
Στις δηλώσεις του Έλληνα προξένου Θεόδωρου Οικονόμου-Καμαρινού, αντέδρασε και ο Βλάχος ιερέας της Κορυτσάς, Dhimitër Veriga: «Ο Πρόξενος μου είπε να δηλώσω Ελληνόβλαχος για να μου δόσει βίζα. Το ένοιωσα σαν περιφρόνηση, όπως είπα εγώ είμαι Αλβανόβλαχος, μου αρνήθηκαν τη βίζα.» δήλωσε ο ιερέας Dhimitër Veriga, στο τελεοπτικό κανάλι News24. Χαρακτήρισε ανεύθυνες τις δηλώσεις του Έλληνα προξένου στην Κορυτσά, ενώ τόνισε ότι οι Βλάχοι δεν είναι Έλληνες. «Οι Βλάχοι δεν είναι Έλληνες και η Κορυτσά δεν είναι ελληνική. Βλάχοι υπάρχουν και στην Ελλάδα. Εγώ που είμαι Αλβανόβλαχος, ποτέ δεν είπα σε αυτούς της Ελλάδας να δηλώσουν Αλβανοί. Αυτοί γιατί το κάνουν αυτό;» τόνισε ο ιερέας.
ΔιαγραφήΠολύ σωστά - κατά την προσωπική μου άποψη - Αλβανός πολιτικός (δεν έχει σημασία ποιος) είχε δηλώσει για την απογραφή πληθυσμού στην Αλβανία το 2011:
«Αν στην Αλβανία δεν υπήρχαν χιλιάδες Αλβανοί πολίτες, οι οποίοι λαμβάνουν σύνταξη 300 ευρώ από την Ελλάδα και στην περίπτωση που δηλώσουν Αλβανοί θα τους τα κόψουν, αν δεν πιέζανε οι ελληνικές οργανώσεις απειλώντας τους Αλβανούς ότι αν δεν δηλώσουν Έλληνες θα ακυρώσουν τα έγγραφα των συγγενών τους που κατοικούν στην Ελλάδα, αν δεν είχαν διανεμηθεί εκατομμύρια ευρώ για να αγοράσουν μια ψεύτικη δήλωση, τότε σίγουρα δεν θα ήμουν κατά της εθνικής απογραφής.».
Το 1915-1916 προκειμένου να αλλάξει η πληθυσμιακή σύνθεση του Κοσόβου, έγινε ευρείας κλίμακας εποικισμός από τη Σερβία. Το Βασίλειο (τότε) των Σέρβων, των Κροατών και των Σλοβένων, αναγνώριζε μόνο τρεις εθνότητες, αυτές των Σέρβων, των Κροατών και των Σλοβένων, ενώ θεωρούσαν τους Αλβανούς ως μειονότητα. Πολλοί Αλβανοί και Σλαβόφωνοι μουσουλμάνοι αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν, λόγω των μεταρρυθμίσεων των Σέρβων στο κτηματολόγιο, οι οποίες μεταρρυθμίσεις έπληξαν κυρίως τον αλβανικό πληθυσμό. Μάλιστα το 1935 και 1938 έγιναν δύο συμφωνίες από το Σερβικό βασίλειο, ώστε να μεταναστεύσουν 240.000 περίπου Αλβανοί στην Τουρκία αλλά τελικά αυτό δεν συνέβη λόγω που ξέσπασε ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Σέρβοι έκαναν γενοκτονία στο Κόσοβο το 1913 αλλά και σε άλλες περιοχές όπως στο Βράνιε, στο Λεσκόβατς, στο Νόβι Παζάρ (Τρέγκου ι Ρι) και αλλού. Ας δούμε τι λέει ο υποστράτηγος Δ. Ζαγκλής:
«Οι προσαρτησθέντες εις την Σερβίαν Αλβανοί το 1913 ανήρχοντο εις 500.000 της περιοχής Ράσκας, δηλαδή της Πριστίνης-Πρισρένης-Ουροσέβατς-Κοσσυφοπεδίου. Υπήρχον και οι εις τα βορειοδυτικά της Μακεδονίας (Καλκανδελέν/Τέτοβο κ.λπ.) οικούντες Αλβανοί υπερβαίνοντες τας 100.000. Το θέμα όπως βλέπετε είναι απλούν. Δι' ενός στατιστικού πίνακος οι Τούρκοι της Γιουγκοσλαβίας μετεβλήθησαν από της μιας στιγμής εις την άλλην εις Σέρβους. Οι 700.000 Αλβανοί τότε γίνονται 441.740, αλλά πλην τούτου υπάρχει η μάχαιρα, η λόγχη, το πολυβόλον και η φωτιά.
Και αν θέλετε παράδειγμα, ιδού τούτο: Ο Σέρβος σοσιαλιστής βουλευτής Kaskerovitch γράφει τον Σεπτέμβριον του 1913, μετά την κατάπνιξιν εις το αίμα της επαναστάσεως των προσαρτησθέντων εις την Σερβίαν Αλβανών: 'Ο Σερβικός στρατός κατόπιν διαταγής της διοικήσεώς του, κατέκαυσε 35 Αλβανικά χωριά χωρίς να επιτρέψει εις τους κατοίκους αυτών να τα εγκαταλείψουν (ήτοι τους έκαυσαν ζωντανούς). Δεν θέλω να ομιλήσω διά τας γενομένας θηριωδίας κατά τας παλαιοτέρας συγκρούσεις μετά των Αλβανών. Ο Σερβικός στρατός κατ' εντολήν της διοικήσεώς του κατέσφαξε 120.000 Αλβανούς'.
Άλλος Σέρβος στρατιωτικός και ανταποκριτής της εφημερίδος 'Radnitchke Novice' περιγράφει ως εξής τας εντυπώσεις του από την καταστολήν της επαναστάσεως εις το φύλλον της 9/22 Οκτωβρίου 1913:
'Δεν έχω τον καιρόν να σου γράψω δια μακρών. Αλλά μπορώ να σου πω ότι συμβαίνουν εδώ πράγματα φρικιαστικά. Είμαι τρομοκρατημένος και διερωτώμαι ακαταπάυστως πώς οι άνθρωποι μπορεί να είναι τόσο βάρβαροι διά να διαπράττουν τοιαύτας σκληρότητας. Είναι τρομερόν. Δεν τολμώ - εξ άλλου μου λείπει ο καιρός - να σου μιλήσω περισσότερον, αλλά μπορώ να είπω ότι οι Λούμια (αλβανική περιοχή κατά μήκος του ομώνυμου ποταμού) δεν υπάρχει πλέον. Το παν δεν είναι παρά πτώματα, στάχτη και κονιορτός. Υπάρχουν χωριά 50, 100, 200 οικιών που δεν υπάρχει πλέον ούτε ένας άνθρωπος, αλλά κυριολεκτικώς ούτε ένας. Τους συγκεντρώνουν κατά ομάδας από 40 έως 50 και κατόπιν τους τρυπούμε με τας λόγχας μας μέχρι του τελευταίου. Παντού κλέπτουν. Οι αξιωματικοί υποχρεώνουν τους στρατιώτας να μεταβαίνουν εις την Πρισρένην προς πώλησιν των κλοπιμαίων'.
Η εφημερίς συνοδεύει την επιστολήν με την ακόλουθον σημείωσιν: 'Ο φίλος μας διηγείται πράγματα ακόμη φρικιαστικώτερα. Αλλά είναι τα΄σον τρομερά και τόσον σπαρακτικά, που προτιμούμεν να μη τα δημοσιεύσωμεν'.
Το 1920 εξ αφορμής νέας επαναστάσως των Αλβανών εις την περιφέρειαν Δίβρης, οι Σέρβοι κατέστρεψαν άλλα 30 Αλβανικά χωριά.». (Δ. Ζάγκλης, «Η Μακεδονία του Αιγαίου και οι Γιουγκοσλάβοι», 1975)
«Οι Αλβανοί ήταν οι τελευταίοι από τους λαούς των Βαλκανίων που υποτάχτηκαν», όπως λέει και η Edith Durham. «Μετά τον θάνατο του (του Σκεντέρμπέη) από ισχυρό πυρετό (δηλητηρίαση) το 1467, έμειναν χωρίς ηγεσία και εξαναγκάστηκαν να αποδεχτούν την τουρκική κυριαρχία», συνεχίζει. «Το φυλετικό ένστικτο, αυτό το τυφλό ανεξήγητο ένστικτο της αυτοσυντήρησης, τους οδήγησε εναντίον των παλιών τους καταπιεστών και συμμάχησαν με τους Τούρκους στον επίπονο αγώνα τους να διώξουν τους Σέρβους. Οι Αλβανοί ξαναπήραν τις περιοχές από όπου οι πρόγονοι τους είχαν εκδιωχτεί και τις διατήρησαν μέχρι το 1913.»
ΔιαγραφήΟι Αλβανοί του Κοσόβου ήταν Χριστιανοί που ασπάστηκαν το Ισλάμ. Οι πρώτες εκκλησίες του Κοσόβου ήταν αλβανικές. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα γράμματα στις τοιχογραφίες είναι με ελληνικό και όχι κυριλλικό αλφάβητο, το οποίο χρησιμοποιούσαν κατά καιρούς οι Αλβανοί. Μάλιστα, πολλά γραπτά τους κείμενα πριν την υιοθέτηση του επίσημου λατινικού αλφαβήτου, ήταν γραμμένα με το ελληνικό αλφάβητο. Επιπλέον στις πρώτες εκκλησιες στο Κόσοβο οι άγιοι στις τοιχογραφίες ζωγραφίζονταν με το χαρακτηριστικό αλβανικό καπελάκι (π.χ. σε εκκλησίες στην πόλη Pejë και όχι μόνο).
Όπως μας πληροφορεί ο V. Berard στο έργο του «Μακεδονία και Ελληνισμός» (σελ. 274) οι Έλληνες Βουλευτές καλούσαν τους Σέρβους να μην έχουν εδαφικές βλέψεις στο Κόσοβο, επειδή η περιοχή αυτή «κατοικείται από Αλβανούς, αδελφούς και ομοπάτριους από τον Πελασγό, τον κοινό προπάτορα, συμμάχους αν όχι συμπατριώτες μας» όπως έλεγαν.
Πολύ σωστά είχε πει σε μία συνέντευξη πριν μερικά χρόνια κάποιος Αλβανός πολιτικός (δεν έχει σημασία ποιος): «Αν κάνετε μια ιστορική διαδρομή θα δείτε ότι το Κόσοβο ποτέ δεν ήταν συστατικό στοιχείο της Σερβίας. Ηταν συστατικό της Μεγάλης Σερβίας, επομένως ήταν υπό κατοχή. Η μάχη που δίνουν οι Σέρβοι για το λεγόμενο λίκνο του έθνους, δεν στηρίζεται στην ιστορία, αλλά σε μύθους. Αν αναφερθούμε σ' εκείνες τις εποχές, η Ελλάδα, το Κόσοβο, η Αλβανία είχαν μια σλάβικη ιστορία, αλλά ήταν ιστορία κατοχής η οποία διήρκησε για ένα διάστημα και μετά αποχώρησαν οι Σλάβοι. Αυτή είναι η αλήθεια. Το 1389 πολέμησαν στην πεδιάδα του Κοσόβου Σέρβοι, Αλβανοί, Ούγγροι, πολέμησαν από κοινού. Μέχρι το 1912 ήταν βιλαέτι της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Εδόθη στη Σερβία ως αμοιβή έναν αιώνα. Έναν αιώνα η Σερβία δεν έφτιαξε ουσιαστικές σχέσεις με το Κόσοβο αλλά αντιθέτως εγκαθίδρυσε αποικιακού χαρακτήρα καθεστώς. Οι Σέρβοι σε αυτόν τον αιώνα υιοθέτησαν εθνικιστική ιδεολογία όχι μόνο σε βάρος των Αλβανών αλλά και άλλων εθνοτήτων. Γνωρίζετε ότι οι Κροάτες ενώθηκαν εθελοντικά με τους Σέρβους και μετά από έναν αιώνα χώρισαν πάλι διότι οι Σέρβοι συμπεριφέρονταν σαν ηγεμόνες;»
Όσον αφορά τους Αλβανούς της ΠΓΔΜ, δεν είναι η πλειοψηφία του πληθυσμού της χώρας. Όμως δεν είναι ούτε 25,2% όπως αναφέρει η τελευταία απογραφή που διεξήχθη στη χώρα αυτή το 2002. Αν προσθέσουμε και τους χριστιανούς ορθόδοξους Αλβανούς που κατοικούν σε 17 οικισμούς στην περιοχή Reka e Epërme και τους οποίους το καθεστώς της ΠΓΔΜ δεν αναγνωρίζει ως μειονότητα και προσπαθεί να τους αφομοιώσει, αν προσθέσουμε και κάποιους Αρβανιτόβλαχους που κατέφυγαν τα παλαιότερα χρόνια από την Αλβανία στην ΠΓΔΜ (ένα ποσοστό των οποίων έχει αλβανική εθνική συνείδηση), και αυτοί ορθόδοξοι χριστιανοί τους οποίους δεν καταγράφει η ΠΓΔΜ, καθώς και τους λίγους Ρωμαιοκαθολικούς Αλβανούς της ΠΓΔΜ (τους οποίους και αυτούς δεν αναγνωρίζει ως Αλβανούς η ΠΓΔΜ αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις τους αναφέρει ως Κροάτες), τότε οι Αλβανοί είναι τουλάχιστον το 30-35% (και παραπάνω) του πληθυσμού της γειτονικής χώρας.
Διαγραφή